کد خبر: 189002 - تاریخ: جمعه، 5 جولای 2019 - 11:00

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان:

گیلان قابلیت تبدیل شدن به قطب صنعت سلولزی کشور را دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به فعالیت بیش از ۱۰۰ واحد در بخش صنعت سلولزی استان گفت: این ظرفیت می‌تواند استان گیلان را به قطب صنعت سلولزی کشور تبدیل کند.

به گزارش خوبان، فرهاد دلق‌پوش روز گذشته در نشست هم‌اندیشی فعالان صنعت سلولزی گیلان اظهار داشت: از ۳۳ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در صنعت سلولزی گیلان، ۱۸ هزار میلیارد ریال در بخش اوراق فشرده چوبی است و مابقی در بخش پالت‌سازی و صنایع چوبی سرمایه‌گذاری شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان خاطرنشان کرد: میزان اشتغال ایجاد شده در صنعت سلولزی گیلان حدود ۲ هزار نفر به‌صورت مستقیم است و با راه‌اندازی ظرفیت‌های در دست اجرا برای بیش از ۷۰۰ نفر دیگر در آینده نزدیک موقعیت شغل فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در گیلان ۶ واحد بزرگ تولیدکننده اوراق فشرده چوبی با تکنولوژی مدرن در حال فعالیت هستند گفت: ۱۰۱ واحد صنعتی در زمینه تولید انواع پالت چوبی نیز در گیلان مشغول به‌کار هستند که این ظرفیت با توجه به سازگاری اقلیم این استان می‌تواند به‌عنوان قطب صنعت سلولزی کشور باشد.

دلق‌پوش هدف از این نشست را تصمیم‌گیری درست جهت تأمین مواد نخستین مصرفی در صنعت سلولزی گیلان و حفظ و نگهداری منابع طبیعی و ملی دانست و بیان کرد: مسئولان حوزه صنعت در استان گیلان موظف هستند که موانع واردات چوب به‌ویژه از کشور روسیه را با برنامه‌ریزی درست برطرف کنند.

به گزارش تسنیم در این نشست هر یک از مسئولان و فعالان این صنعت به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در این حوزه پرداختند و راهکارهای عملیاتی جهت حل موانع تامین مواد نخستین صنعت سلولزی را بیان کردند.

انتهای پیام/ح


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads