کد خبر: 189000 - تاریخ: جمعه، 5 جولای 2019 - 08:57

نماینده مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی

تأسیس بنیاد معین انتظار به‌حق مردم آستانه‌اشرفیه است

نماینده مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با درخواست از مسؤولین برای تأسیس موسسه بنیاد معین گفت: ناشر بنیاد معین یک انتظار به‌حق از مسؤولین است و برای انجام این کار باید مجوز لازم از شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفته شود.

به گزارش خوبان، محمد حسین قربانی شامگاه پنج‌شنبه در مراسم بزرگداشت استاد دکتر محمد معین در آرامگاه این استاد فرهیخته با بیان اینکه استاد معین برای آستانه و گیلان یک هویت است، اظهار کرد: گیلان دارای ظرفیت بسیار زیادی در حوزه فرهنگی و ادبیات فارسی است که اگر موردتوجه قرار گیرد بسیار برای جامعه و پیشرفت فرهنگ در این استان کمک می‌کند زیرا آرامگاه استاد معین در آستانه‌اشرفیه قرار دارد که یک هویت فرهنگی برای گیلان است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های آستانه‌اشرفیه در حوزه‌های مختلف گفت: آستانه‌اشرفیه دارای ظرفیت‌های مذهبی مانند حرم مطهر سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع)، آیت‌الله ضیائی و وحید و ظرفیت فرهنگ ایرانی به‌مانند استاد دکتر معین است که باید موردتوجه و تأکید قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه فرهنگ فارسی بدون استاد معین معنا ندارد، تصریح کرد: استاد معین تلاش بسیار زیادی برای حفظ ادبیات فارسی کرد زیرا همواره عده‌ای سعی در از بین بردن این فرهنگ داشتند به همین دلیل است که زبان فارسی بدون استاد معین معنا ندارد.

قربانی با تأکید بر معرفی شخصیت استاد معین در جامعه بیان کرد: وقتی دهخدا لغت‌نامه خود را برای انتشار به استاد معین واگذار می‌کند نشان‌دهنده جایگاه علمی بالای استاد معین است و ایشان در طول عمر خود موفق به تحلیف ۷۰۰ صفحه از لغت‌نامه دهخدا شدند.

وی با درخواست از مسؤولین برای تأسیس موسسه بنیاد معین افزود: ناشر بنیاد معین یک انتظار به‌حق از مسؤولین است زیرا می‌تواند برای بازگو کردن فرهنگ عمومی در جامعه کمک کند و برای انجام این کار باید مجوز لازم از شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفته شود که خوشبختانه مقدمات انجام این کار انجام‌شده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads