کد خبر: 188996 - تاریخ: جمعه، 5 جولای 2019 - 08:55

سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان:

مراقب خیّرین قلابی باشید | سرقت با چهره‌هایی موجه و خودروهایی مشابه خودروهای دولتی

سرهنگ مجید رسول‌زاده فرساد، سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان گفت: شهروندان مراقب افرادی که تحت عنوان جعلی «خیّر» یا ماموران سازمان‌های امدادی و حمایتی اقدام به سرقت از افراد کنهسال می‌کنند باشند.

به گزارش خوبان، سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان گفت: شهروندان مراقب افرادی که تحت عنوان جعلی «خیّر» یا ماموران سازمان‌های امدادی و حمایتی اقدام به سرقت از افراد کنهسال می‌کنند باشند.

سرهنگ مجید رسول‌زاده فرساد با بیان این مطلب گفت: به تازگی خبرهایی از سرقت طلاجات زنان سالخورده به پلیس گزارش شده که در این روش افرادی با چهره‌هایی موجه و خودروهایی مشابه خودروهای دولتی پس از شناسایی بانوان سالخورده به درب منازل شهروندان به خصوص در کوچه‌ها و مناطق خلوت مراجعه و با اغفال بانوان کهنسال، تحت پوشش امور خیرخواهانه به طرق مختلف نسبت به ربایش زیورآلات آنها اقدام می‌کنند.

این مقام انتظامی افزود: این افراد با مراجعه به بانوان مسن و تحویل مقادیری پوشاک وانمود می‌کنند که قصد کمک به افراد بی‌بضاعت را دارند و از این بانوان می‌خواهند تا پوشاک را به دست نیازمندان برسانند.

وی بیان داشت: متهمان پس از جلب اعتماد بانوان سالخورده به بهانه‌های مختلف از آنها درخواست می‌کنند که زیورآلاتشان را برای لحظه‌ایی مشاهده در اختیار داشته باشند.

سرهنگ رسول‌زاده اظهار داشت: سارقان پس از در اختیار گرفتن زیورآلات سریعاً بدون ایجاد حسّاسیت آن را سرقت و با استفاده از شگردهایی خاص به‌گونه‌ای وانمود می‌کنند که زیورآلات را درون ساک محتوی پوشاک قرار داده‌اند و سپس آن را به مالباخته تحویل می‌دهند و محل را ترک می‌کنند.

این مقام انتظامی با هشدار به شهروندان در خصوص خودداری از باز کردن درب منزل بر روی افراد ناشناس به ‌ویژه افرادی که تحت عناوین جعلی ماموران سازمان‌های امدادی یا ماموران برق، گاز یا آب به آنها مراجعه می‌کنند گفت: سالخوردگان و کودکان بیش از سایر شهروندان در معرض اینگونه تهدیدات هستند لذا ضروری است از به نمایش گذاشتن طلاجات و اشیاء قیمتی خود در معرض دید دیگران خودداری کنند.

سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان در پایان ضمن تاکید به لزوم آگاهی بخشی والدین به کودکان و سالخوردگان به شهروندان توصیه‌کرد: ضمن جدی گرفتن هشدارهای پلیس به هیچ وجه به افراد غریبه اعتماد نکنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، سریعاً مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads