کد خبر: 188937 - تاریخ: پنج‌شنبه، 4 جولای 2019 - 12:16

سرپرست استانداری گیلان

شهرداری‌ها برای تامین منابع مالی به‌دنبال ظرفیت‌های دولتی نباشند

سرپرست استانداری گیلان گفت: شهرداری ها و دهیاری‌ها باید با استفاده از ظرفیت‌های غیردولتی از جمله گردشگری برای خود منابع پایدار ایجاد کنند.

به گزارش خوبان، ارسلان زارع صبح امروز در همایش مشترک شهرداران و دهیاران استان گیلان در رشت اظهار داشت: هدف از این گردهمایی تجلیل از همه خادمان عرصه شهری و روستایی یعنی شهرداران و دهیاران است و از خداوند درخواست دارم به شما در رسیدن به اهداف مدنظر کمک کند.

سرپرست استانداری گیلان گفت: عملکرد شهرداری و دهیاری تاثیرات مستقیم و غیر‌مستقیمی بر پیکره حیات اجتماعی مردم دارد و این دو نهاد وظیفه رسیدگی به امور مردم از ابتدای تولد تا زمان مرگ را عهده‌دار هستند لذا نقش آنها در کار مسئولان و زندگی مردم بسیار حائز اهمیت است.

زارع با بیان اینکه اگر شهرداران و دهیاران از همه ظرفیت‌های قانونی خود استفاده کنند در انجام وظایف محوله موفق می‌شوند بیان کرد: تداوم شاخص‌های توسعه‌یافتگی جز عمل به برنامه‌های تعیین‌شده امکان‌پذیر نیست و شهرداران و دهیاران در این راه با مشکلات مختلفی روبه‌رو هستند.

سرپرست استانداری گیلان یکی از مشکلات مشترک مطرح شده توسط شهرداران و دهیاران در این جلسه را ارسال پرونده‌های این نهادها به مراکز قضایی دانست و اظهار داشت: همه باید با تسلط بر قوانین و مقررات در این زمینه خود را از آسیب‌ها مصون دارند.

وی با تاکید بر اشراف داشتن بر قوانینی که برای متولیان، مسئولیت‌های حقوقی ایجاد می‌کند گفت: ساختار دهیاری به‌گونه‌ای است که نمی‌توان در آن یک جایگاه حقوقی ایجاد کرد اما شهرداری‌ها می‌توانند مشاور حقوقی داشته باشند و درصورت بروز مشکل، به آنان مراجعه کنند.

زارع عدم تصمیم گیری قاطعانه توسط دهیاران و شهرداران را مانع پیشرفت امور دانست و ابراز داشت: افراد بایستی در مدیریت شهری و روستایی سطح بهره‌وری از منابع انسانی امکانات و تجهیزات را بالا ببرند و آموزش در این رابطه نقش موثری دارد.

سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه تعداد نیروی به‌کار گرفته شده در برخی شهرداری‌ها مازاد نیاز است خاطرنشان کرد: موفقیت ما در گرو استفاده بیشتر از منابع انسانی است زیرا دراین صورت بهره‌وری مجموعه‌های تحت مدیریت ما افزایش می‌یابد لذا برنامه‌محور بودن اهمیت بسزائی دارد.

وی با اشاره به اینکه از منابع اعتباری قانونی بودجه در قالب استفاده از تسهیلات برای کمک به شهرداری و دهیاری استفاده می‌شود افزود: دولت کوشش دارد که تعارضات موجود در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را با تصویب لوایحی برطرف کند، بخشی از این کار انجام شده و به بخشی هم در آینده رسیدگی می‌شود.

زارع شهرداری و دهیاری را موسسات غیردولتی نامید که باید از منابع غیردولتی نیز استفاده کنند و گفت: از ظرفیت استان گیلان ازجمله گردشگری استفاده کنید تا درآمد پایدار برای این دو نهاد ایجاد شود و منابع مالی خود را مدیریت کنید زیرا اگر اختصاص منابع خود را بر اساس واقعیات موجود انجام دهیم، مدیریت موفقی خواهیم داشت.

سرپرست استانداری گیلان با اشاره به درپیش بودن برگزاری انتخابات مجلس گفت: هدف نظام برگزاری انتخابات باشکوه با مشارکت حداکثری مردم است و کار شما در اینجا به‌طور مستقیم خود را نشان می‌دهد زیرا اگر رضایتمندی مردم از عملکرد ما زیاد باشد رسیدن به هدف مذکور نیز محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه گیلان در فصل تابستان میزبان مهمانان زیادی از سراسر کشور است افزود: شهرها و بخش‌های ساحلی گیلان بایستی با همکاری مستمر با نهادهای مسئول اوقات خوشی را برای مسافران رقم بزنند زیرا یکی از مهم‌ترین وظایف شهرداری و دهیاری همکاری در تامین نظم و امنیت بخش‌ها است.

انتهای پیام/ ز


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads