کد خبر: 188904 - تاریخ: چهارشنبه، 3 جولای 2019 - 11:07

رییس کل دادگستری گیلان:

افزایش ورودی پرونده ها به محاکم قضایی گیلان

رییس کل دادگستری گیلان گفت : افزایش ۷ تا ۱۰ درصدی ورودی پرونده ها به محاکم قضایی گیلان ، روند بهبود خدمات و چابکسازی دستگاه قضا را کند می کند.

 به گزارش خوبان، رییس کل دادگستری گیلان امروز در نخستین  گردهمایی فصلی روسای دادگستری‌ها و دادسراهای استان در سال ۹۸ در رشت گفت : درحال حاضر، ورودی پرونده های قضایی درمحاکم بیست و شش گانه گیلان رشدی بین ۷ تا ۱۰ درصد را نشان می دهد که این مهم برنامه های مبتنی بر بهبود ارائه خدمات وچابک سازی دستگاه قضا را در مناطق مختلف استان با کندی مواجه می کند.
سیاوش پور همچنین حوزه های املاک و اسناد را دو مقوله ی دامنه دار و پرحاشیه مرتبط با پرونده های قضایی در محاکم ۲۶ گانه گیلان عنوان کرد و افزود : حل این معضل اساسی نیازمند تشریک مساعی و تعامل سازنده مجموعه دستگاههای مرتبط با حوزه اسناد و املاک است.
وی در بخش دیگری از سخنانش  بر ضرورت پیشگیری از اطاله دادرسی در روند رسیدگی به پرونده های قضایی تاکید کرد و افزود : ابتکار عمل قضات و حرکت منسجم مجموعه نیروها در محاکم قضایی می تواند این نقیصه را جبران نموده ومیزان رسیدگی به پرونده‌ها را در محاکم مختلف ارتقا دهد.
دادستان رشت نیز در این نشست با استناد به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ورود مقتدرانه دستگاه قضا برای دفاع از حقوق عامه و حفظ بیت المال تصریح کرد : این مطالبه به حق، باید در اندیشه و دیدگاه مجموعه قضات دستگاه قضایی به یک دغدغه عمومی تبدیل شود تا از بروز هر گونه سوء استفاده و دخل و تصرف در اموال عمومی و حقوق بیت المال پیشگیری شود.
حجت الاسلام والمسلمین مصطفوی نیا افزود : پایش مستمر و حضور میدانی ناظران و  دست‌اندرکاران دستگاه قضایی در حوزه مقابله با زمین خواری و تغییر کاربری ها می تواند یک اراده جدی  برای مقابله با فساد و دست اندازی در بیت المال ایجاد نماید.
وی خطاب به قضات و روسای محاکم قضایی گیلان گفت : هرگونه تسامح در اجرای قانون و دفاع محکم از حقوق عامه، زمینه ی قانون‌ گریزی در جامعه را فراهم  و پیشگیری از دخل و تصرف به بیت المال را با چالش مواجه می سازد.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads