کد خبر: 188884 - تاریخ: چهارشنبه، 3 جولای 2019 - 09:19

سهم ۳۰ درصدی شهر صنعتی رشت در اشتغال گیلان/ ۹۹ درصد سرمایه‌گذاری در گیلان خصوصی است

شهر صنعتی رشت در اشتغال استان سهم ۳۰ درصدی دارد و گفته می‌شود ۹۹ درصد سرمایه‌گذاری در گیلان توسط بخش خصوصی انجام‌گرفته است.

به گزارش خوبان، روزگذشته نشست هم‌اندیشی مجمع نمایندگان گیلان با مدیران شورای هم‌خانواده صنعت، معدن و تجارت استان در دفتر شهر صنعتی رشت برگزار شد.

استقبال سرمایه‌گذاران از گیلان به دلیل منابع و ظرفیت‌ها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان در این جلسه با اشاره به وضعیت خوب گیلان به لحاظ مراجعه سرمایه‌گذاران در صنایع کوچک اظهار کرد: در پی کمبود منابع آب در دیگر استان‌ها و همچنین معضلات زیست‌محیطی، سرمایه‌گذاری در گیلان مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرارگرفته است.

احمدعلی شهیدی با بیان اینکه در حال حاضر تأمین اعتبار برای زمین صنعتی در شمال به خاطر نوسانات قیمت، مشکل است، افزود: تأمین زمین صنعتی از منابع طبیعی و اراضی ملی با مشکل مواجه است.

سهم ۳۰ درصدی شهر صنعتی رشت در اشتغال گیلان

مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شهر صنعتی رشت نیز در این جلسه با اشاره به سهم و ظرفیت شهر صنعتی رشت اظهار کرد: شهر صنعتی رشت قطب صنعتی گیلان بوده و ۳۰ درصد از سهم اشتغال استان را به خود اختصاص داده است.

میرشمس الدین مهدوی با بیان اینکه توانستیم با جذب واحدهای صنعتی بزرگ اشتغال گیلان را از هشت هزار به بالای ۲۰ هزار نفر برسانیم، افزود: حدود ۳۵۰ واحد صنعتی در رشت وجود دارد که ۷۰ درصد آن‌ها فعال، ۱۳ درصد در حال تعمیر و ساخت و تجهیز و ۱۴ درصد نیز از شرکت‌ها تعطیل هستند.

وی با اشاره به ظرفیت مجمع نمایندگان در مساعدت و رفع موانع در زمینه تجمیع عوارض، جمع و دفن زباله و ارزش‌افزوده گفت: در حال حاضر لوله‌کشی گاز و آب شهر صنعتی در دست اجرا است و روکش کندو کاری‌ها نیازمند قیر یارانه‌ای است‌.

۹۹ درصد سرمایه‌گذاری در گیلان توسط بخش خصوصی انجام‌گرفته است

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه ظرفیت‌های صنعتی استان را نتوانسته‌ایم به کشور معرفی کنیم، اظهار کرد: ما در اوایل انقلاب نتوانسته‌ایم از دلار هفت هزارتومانی برخوردار شویم و ازاین‌رو گیلان جزو محدود استان‌هایی است که ۹۹ درصد سرمایه‌گذاری آن توسط بخش خصوصی انجام‌شده است.

فرحمند پورعلی با بیان اینکه پتانسیل سرمایه‌گذاری در گیلان بالا است، افزود: بهترین نیروهای کار را در گیلان داریم و فرهنگ گیلان، باکار عجین است اما صنعتی بودن گیلان مغفول مانده است.

وی بر لزوم حمایت مجمع نمایندگان گیلان تأکید کرد و افزود: باید تأمین مواد اولیه برای تولیدکنندگان مقرون‌به‌صرفه باشد و در این راستا همه باید کمک کنند.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads