کد خبر: 188877 - تاریخ: سه‌شنبه، 2 جولای 2019 - 14:40

روزهای گذشته؛

کاهش ۷۵۰ مگاواتی مصرف برق در گیلان/مشترکان مدیریت کنند

رئیس اداره کنترل شبکه برق منطقه ای گیلان از کاهش ۷۵۰ مگاواتی مصرف برق در روزهای گذشته به دلیل کاهش دما خبر داد و گفت: مشترکان برای جلوگیری از بروز خاموشی ها احتمالی مصرف را مدیریت کنند.

به گزارش خوبان، محمدرضا حسن زاده با اشاره به کاهش محسوس دما در روزهای گذشته به دلیل بارش باران، اظهار کرد: گفت: کاهش دمای هوای سبب کاهش محسوس مصرف برق از سوی مشترکان گیلانی شده است.

وی با بیان اینکه به میزان مصرف برق در ساعات پیک مصرف روز گذشته نیز اشاره کرد و افزود: ساعات اوج مصرف برق در روز دوشنبه ۸۱۶ مگاوات برق و در ساعات اوج مصرف برق در شب هنگام نیز ۹۳۷ مگاوات انرژی برق از سوی مشترکان گیلانی استفاده شده است.

رئیس اداره کنترل شبکه شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان در ادامه ضمن مقایسه این میزان مصرف با هفته گذشته، گفت: میزان مصرف برق در روز سه شنبه چهارم تیر ماه امسال به رغم همکاری چشمگیر صنایع و سایر مشترکان برای مدیریت مصرف برق، در زمان اوج مصرف در روز بیش از ۱۵۹۸ مگاوات و شب ۱۶۴۷ مگاوات بوده است.

وی با بیان اینکه مقایسه مصرف برق روز گذشته با پیک بار امسال نشان می‌دهد که مصرف برق در روز گذشته بیش از ۷۵۰ مگاوات معادل ۵۰ درصد کاهش داشته است، بیان کرد: این در حالی است که طی روزهای گرم اخیر شاهد مصرف زیاد انرژی بوده‌ایم که با عدم مدیریت مصرف در صنایع و سایر مشترکان پیش بینی شده بود که رکورد پیک بار سال گذشته که حدود ۱۸۳۵ مگاوات بوده است شکسته شود.

رئیس اداره کنترل شبکه با اشاره به اینکه در روزهای آتی شاهد افزایش دما و قاعدتاً افزایش مصرف برق خواهیم بود، از مشترکین خواست تا با استفاده بهینه از انرژی برق، مصرف متعادل داشته باشند تا شاهد هیچ گونه خاموشی در سطح استان نباشیم.

وی با بیان اینکه میزان مصرف برق در فصل گرما در سطح کشور حدود ۵۷ هزار مگاوات است که از این میزان ۲۱ هزار مگاوات مربوط به وسایل سرمایشی است، افزود: با تنظیم این وسیله در دمای بین ۲۴ تا ۲۶ درجه معادل ۱۰ درصد مصرف برق یعنی حدود ۲۵۰۰ مگاوات صرفه جویی می‌شود که علاوه بر افزایش هزینه اقتصادی خانوارها به محیط زیست نیز آسیب وارد می‌کند.

حسن زاده در ادامه با تأکید بر اینکه خوشبختانه چالشی برای تولید برق در استان گیلان نداریم، یاد آور شد: مشترکان عزیز باید در زمان اوج مصرف برق یعنی در از ساعت ۱۲ الی ۱۷ عصر و ۲۰ الی ۲۴ شب در راستای مدیریت مصرف انرژی برق از وسایل پر مصرف استفاده نکنند.

منبع : مهر

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads