کد خبر: 188840 - تاریخ: سه‌شنبه، 2 جولای 2019 - 09:20

شهردار رشت:

لزوم چابک سازی مجموعه شهرداری رشت/تأمین درآمد پایدار ضروری است

شهردار رشت با تأکید بر لزوم چابک سازی در مجموعه شهرداری، گفت: برای تأمین حقوق پرسنل و همچنین هزینه های جاری نیازمند تأمین درآمدی پایدار برای شهرداری رشت هستیم.

به گزارش خوبان،  ناصر حاج محمدی شامگاه دوشنبه در جلسه نود و نهمین جلسه شورای شهر رشت که پس از گذشت ۱۵ روز از آغاز فعالیت خود به عنوان شهردار در دفتر این شورا حضور یافت، گفت: طی دو هفته گذشته اقداماتی در زمینه شناخت مدیران، کارکنان و مسئولان استانی انجام شد و نشست‌هایی در این باره نیز برگزار شد.

حاج محمدی همچنین به دیدار و گفتگو با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز اشاره کرد و افزود: در این دیدار چند درخواست به صورت مکتوب به ایشان دادم که درخواست‌های مطروحه ابلاغ شده است.

وی در ادامه با تأکید بر رعایت اصول و قوانین چارت سازمانی در شهرداری رشت، اظهار کرد: تعداد زیادی از پست‌های مدیریتی خارج از چارت سازمانی در شهرداری ایجاد شده که به لحاظ مالی، بار سنگینی به سازمان وارد کرده بود.

شهردار رشت با اشاره به اینکه قطعاً در آینده با اعضای شورای رشت پیرامون اقدامات مختلف مشورت خواهم کرد، گفت: معتقدم مجموعه شهرداری رشت باید چابک سازی شود و از افراد در جایگاه‌های مناسب و مؤثر استفاده کرد.

بدهی ۷۰۰ میلیارد تومانی شهرداری رشت

حاج محمدی به بدهی ۷۰۰ میلیارد تومانی شهرداری رشت نیز اشاره و تصریح کرد: شهرداری رشت بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان به دستگاه‌ها و افراد حقیقی و حقوقی بدهی دارد و اخیراً طی مکاتبه با سرپرست سابق شهرداری از وی درخواسته شد که آنها را با ورودی‌ها و خروجی‌های مشخص به بنده تحویل دهد.

وی همچنین با اشاره به پرداخت روزانه ۶۰۰ میلیون تومان حقوق به پرسنل شهرداری رشت، گفت: این در حالی است که درآمد شهرداری در چند روز گذشته هنوز به بیش از ۲۵۰ میلیون تومان نرسیده است. قطعاً با ادامه این روند در پرداخت حقوق مشکل خواهیم داشت لذا باید منابع پایدار درآمدی را ارتقا دهیم.

شهردار رشت با اظهار امیدواری نسبت به GIS شدن نقشه شهر تا پایان امسال، افزود: امیدواریم هر کسی بتواند موقعیت منزل و پلاک ثبتی خود را پرینت بگیرد تا دیگر نیاز به مراجعه به شهرداری نباشد.

ناصر حاج محمدی به مساله ممیزی املاک نیز اشاره کرد و گفت: طرح ممیزی املاک باید جز درآمدهای پایدار شهرداری باشد، چرا که ساخت و ساز جز درآمد پایدار نیست و با توجه به شرایط مالی حاکم بر جامعه منابع مالی ناشی از آن کاهش یا افزایش پیدا می‌کند.

شهردار رشت ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت را جز اولویت‌های شهر دانست و اظهار کرد: تمام رودخانه‌های رشت را طی یک‌سال نمی‌توانیم ساماندهی کنیم اما با جذب سرمایه گذار در زمینه‌های مختلف می‌توانیم گام‌های اساسی در کاهش مشکلات برداریم.

وی با تاکید بر اینکه با پرسنل کم کار برخورد می‌شود، تأکید کرد: به صورت سرزده از تمامی سازمان‌ها و مناطق بازدید می‌کنم و اگر فردی از پرسنل شهرداری در پست خود به درستی عمل نکند قطعاً جایگاه خود را از دست خواهد داد.

کد خبر 4655648

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads