کد خبر: 188832 - تاریخ: دوشنبه، 1 جولای 2019 - 19:04

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان

۶۰۰ میلیارد تومان از منابع رونق و رفع موانع تولید در گیلان پرداخت شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان از منابع رونق و رفع موانع تولید در این استان خبر داد و گفت: در سال ۹۷ برای رفع موانع و رونق تولید هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به گیلان اختصاص پیدا کرد.

به گزارش خوبان خبر ، فرهاد دلق‌پوش صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن روز صنعت و معدن اظهار داشت: در سال ۹۷ برای رفع موانع و رونق تولید یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از محل منابع تکلیفی دولت به گیلان اختصاص پیدا کرد که از این میزان تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان آن به صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی استان پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه حدود چهار سال از تدوین و تصویب قانون رفع موانع تولید در کشور می‌گذرد عنوان کرد: به استناد این قانون تمامی استان‌های کشور در سطح ملی با هدف حفظ اشتغال موجود و رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی موظف به تشکیل کارگروه‌های رفع موانع و رونق تولید شدند.

دلق‌پوش با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون چیزی حدود هزار و ۱۵۸ مورد از پرونده‌های مربوط به مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان در بخش‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است خاطرنشان کرد: نتایج این بررسی‌ها در نهایت به صدور هزار و ۱۶۹ مورد مصوبه در راستای حمایت واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان ختم شد.

وی پرداخت بیش از ۹۷۷ میلیارد تومان از اعتبارات رفع موانع و رونق تولید به واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان که با مشکلات و موانعی در حوزه تولید مواجه بودند را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای سال ۹۷ علاوه بر منابع تکلیفی دولت، بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان نیز از سوی استانداری گیلان برای رفع موانع و رونق تولید اختصاص پیدا کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از پرداخت بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات رفع موانع و رونق تولید به واحدهای تولیدی و صنعتی استان سخن گفت و اظهار داشت: در حال حاضر چیزی حدود ۴۵۰ میلیارد تومان نیز از این اعتبارات در سطح بانک‌های عامل استان گیلان مصوب شده است و در شرف پرداخت قرار دارد.

دلق‌پوش با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان برای صادرات محور کردن تولیدات در واحدهای تولیدی و صنعتی استان شاخص‌هایی را تعیین کرده است عنوان کرد: رفع معافیت‌های گمرکی برای ورود ماشین‌آلات خطوط تولید در صورتی که مشابه داخلی آن موجود نباشد به عنوان یک اولویت در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

وی تسریع در روند ثبت سفارشات و اعطای تسهیلات بانکی را از دیگر اقدامات حمایتی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اعلام کرد و بیان داشت: استقبال از بازسازی و نوسازی صنایع و خطوط تولید در واحدهای تولیدی و صنعتی در رأس کار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قرار دارد و در این راه از انجام هیچ کمکی مضایقه نمی‌شود.

انتهای پیام/ش


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads