کد خبر: 188821 - تاریخ: دوشنبه، 1 جولای 2019 - 11:04

تجهیزات پزشکی مهمترین نیاز مراکز درمانی گیلان است

رییس مجمع خیرین سلامت گیلان گفت: تجهیزات بیمارستانی و پزشکی بویژه در بخش همودیالیز، مهمترین نیاز مراکز درمانی و بهداشتی استان است و خیرین می توانند در این بخش کمک کنند.

به گزارش خوبان، حسن بهبودی روز دوشبنه در حاشیه افتتاح دفتر مجمع سلامت شهرستان لاهیجان افزود: مهمترین نیازهای استان گیلان در حال حاضر تجهیزات بیمارستانی بویژه در بخش همودیالیز و جراحی‌های پیوند اعضاست که خیرین می‌توانند در این زمینه‌ها با خرید تجهیزات کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: احداث درمانگاه‌های شبانه روزی، خرید دستگاه‌های همودیالیز در شهرستان‌ها و ساخت مراکز بهداشتی و درمانی از جمله نیازهای حوزه سلامت در گیلان به شمار می‌روند که اهمیت زیادی دارند و نیازمند کمک و توجه افراد خیری است که می‌خواهند در این بخش خدمت کنند.

وی اظهار داشت: یکی از اهداف مجمع خیرین سلامت شناسایی نیازهای استان است که این نیازها در حوزه سلامت شناسایی شده و بر اساس این نیازها برنامه ریزی می‌شود تا خیرینی که می‌خواهند به این بخش کمک کنند، بدانند که نیازهای مناطق محروم چیست تا براساس آن اقدام کنند.

به گفته رئیس مجمع خیرین گیلان، این نیازها در مناطق مختلف متفاوت است و ممکن است در جایی به مرکز اورژانس، در مکانی دیگر به خانه بهداشت یا مرکز بهداشتی درمانی شبانه روزی و منطقه‌ای به بیمارستان نیاز داشته باشد و باید براساس نیازها و اولویت‌هایی که توسط مجمع خیرین سلامت گیلان شناسایی شده، اقدام شود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش مجمع خیرین سلامت استان جلب حمایت و اعتماد مردم است، تاکید کرد: هر خیری می‌تواند بر روند هزینه‌ای که برای امر خیر اختصاص می‌دهد، نظارت داشته باشد چراکه اساسی‌ترین کار در مجمع خیرین سلامت، حفظ اعتماد عمومی است.

بهبودی یادآور شد: با هدایت‌ها و سازماندهی این مجمع تاکنون در واجارگاه، رحیم آباد و چابکسر رودسر مرکز بهداشتی و درمانی ساخته شده و برای بیمارستان رودسر توسط یک استاد دانشگاه تهران به نام دکتر صادقی دستگاه همودیالیز خریداری شده و در بیمارستان رازی رشت بخش جراحی عروق، جراحی تراکس، اتاق‌های عمل و مهمانسرا برای همراهان بیماران توسط خیرین دانشگاهی و استادان دانشگاه ساخته شده است و بخشی هم در این بیمارستان با کمک خیرین سلامت در حال ساخت قرار دارد.

وی اظهار داشت: ساخت مرکزی تحت عنوان بهداشتی درمانی در مسکن مهر رشت به عنوان مرکز پرجمعیت و دارای نیازهای خاص توسط خیرین سلامت گیلان شروع شده و در همه شهرستان‌ها از آستارا تا رودبار، صومعه سرا و فومن و در شهرستان‌های شرق گیلان تا رودسر جهت تهیه دستگاه‌های همودیالیز، ارتمی و قلب از سوی مجمع خیرین حمایت و کمک می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/۵۲۱


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads