کد خبر: 188811 - تاریخ: دوشنبه، 1 جولای 2019 - 10:11

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور:

رشد ۵۵ درصدی برداشت پیله تر ابریشم نسبت به سال ۹۷

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با بیان اینکه با تلاش نوغانداران گیلانی تاکنون ۳۹ هزار جعبه تخم نوغان در کشور توزیع‌شده، گفت: از این تعداد، یک هزار و ۴۰۰ تن پیله تر ابریشم برداشت‌شده که در مقایسه با پارسال رشد ۵۵ درصدی را شاهد بوده‌ایم.

به گزارش خوبان، عدیل سرویس امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گیلان یکی از استان‌های برتر کشور در حوزه پرورش پیله کرم ابریشم است، اظهار کرد: استان گیلان در حوزه و عرصه‌های مختلف بخصوص پرورش پیله کرم ابریشم دارای ظرفیت بسیار بالایی است که این ظرفیت، گیلان را به قطب پرورش کرم ابریشم تبدیل کرده است.

وی با اشاره به میزان تخم نوغان تولیدشده در استان گیلان گفت: با تلاش نوغانداران گیلانی تاکنون ۳۹ هزار جعبه تخم نوغان در کشور توزیع و یک هزار و ۴۰۰ تن پیله تر ابریشم برداشت‌شده که در مقایسه با پارسال رشد ۵۵ درصدی را شاهد بوده‌ایم.  

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اذعان به اینکه مقدار قابل‌توجهی از پیله تر ابریشم کشور در استان گیلان تولید می‌شود، تصریح کرد: تولید نوغان یکی از شغل‌ها با درآمد نسبتاً خوبی است به‌طوری‌که ۳۴ درصد پیله تر ابریشم کشور در استان گیلان تولیدشده و‌ نوغانداران کشور با این مقدار تولید توانستند ۹۰ میلیارد تومان کسب درآمد کنند.

سروی تولید پیله تر ابریشم در کشور را بی‌سابقه دانست و افزود: در حال حاضر ۳۱ استان کشور مشغول تولید کرم ابریشم بوده و این مقدار تولید در ۱۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی با اعلام تاریخ اتمام برداشت پیله تر ابریشم بیان کرد: در استان گیلان ۴۰۰ تن پیله تر توسط هفت هزار نوغاندار به ارزش ۳۰ میلیارد تومان برداشت و این کار تا پایان تیرماه ادامه دارد.

انتهای پیام /۸۰۰۸


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads