کد خبر: 188780 - تاریخ: یکشنبه، 30 ژوئن 2019 - 09:59

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

رقابت ۳۳ هزار داوطلب در کنکور سراسری ۹۸/ راه اندازی مراکز انتخاب رشته تحصیلی در شهر‌های مختلف استان

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: ۳۳ هزار داوطلب امسال در کنکور سراسری سال ۹۸ باهم رقابت می‌کنند.

به گزارش خوبان، نادر جهان آرای، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: امسال ۱۸ هزار و ۱۳۹ نفر شامل ۱۰ هزار ۶۱۰ نفر دختر و ۷ هزار ۵۲۹ نفر پسر پایه دوازدهم شاخه‌های مختلف نظری مشغول به تحصیل، داوطلب شرکت در کنکور سراسری هستند.

وی افزود: از این تعداد ۷ هزار و ۲۱۸ نفر در رشته ادبیات و علوم انسانی، ۲ هزار و ۳۳۲ نفر رشته ریاضی و فیزیک، ۸ هزار و ۵۶۳ نفر نفر رشته علوم تجربی و ۲۶ نفر نیز در رشته معارف اسلامی با سایر داوطلبان رقابت خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان ، بیش از ۱۳ هزار نفر نیز از داوطلبان سال‌های گذشته نیز به این تعداد افزوده می‌شوند، گفت: توزیع کارت ورود به جلسه از امروز نهم تیر آغاز و تا روز چهارشنبه دوازدهم تیر ماه ادامه دارد و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت  سازمان سنجشکارت ورود به جلسه آزمون را دریافت کنند.

جهان آرای، با اشاره به اینکه گیلان در کنکور سراسری سال ۹۷ رتبه ششم کشور را کسب کرد، تصریح کرد: اجرای طرح کنکور در  ۳۹ مرکز با شرکت دانش آموزان متوسط به بالا، تشکیل جلسات مشاوره‌ای کنکور در مناطق با حضور مشاوران برتر استانی و راه اندازی مراکز انتخاب رشتهتحصیلی در شهر‌های مختلف از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش گیلان در کنکور امسال است.

 

انتهای پیام/م.ع

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads