کد خبر: 18877 - تاریخ: چهارشنبه، 13 فوریه 2013 - 18:56

زندگی به سبک ولنتاین؛

”ولنتاین” که از آن به عنوان “روز عشق” یاد می شود

خوبان خبر: از جمله اهداف غرب در ارائه فرهنگ ولنتاین، علاوه بر اشاعه فساد و فحشا، تبلیغات مثبت به نفع مسیحیت است. چراکه از مهمترین اولویتهای اساسی غرب در قبال کشورهای اسلامی، مسیحی کردن آنهاست، البته مسیحیتی تجدید نظرخواه.

”ولنتاین” که از آن به عنوان “روز عشق” یاد می شود، در واقع یک مناسبت وارداتی است که چند سالی است میان جوانان باب شده و همه ساله در روز ۲۵ بهمن مطابق با ۱۴ فوریه همراه با آداب و رسوم به خصوصی برگزار می شود. جشنی همراه با گناه و هدیه دادن و دوستی و عشق ورزیدن با نامحرم و جنس مخالف.

برای ولنتاین افسانه ای مطرح شده است از این قرار که زمانی فرمانروای روم باستان برای حفظ آمادگی سربازانش، از ازدواج آنها جلوگیری می کرده با این دلیل که ازدواج باعث سستی آنها خواهد شد. در این بین کشیشی به نام ” والنتاین” مبادرت به عقد سربازان با دختران نموده که پس از اطلاع به زندان می افتد.

وی در زندان عاشق دختر زندانبان شده و خطاب به وی کارت هایی را می نوشته است و عاقبت در روز ۱۴ فوریه به دستور شاه و به جرم اقداماتش اعدام شده و توسط غربیون “شهید عشق” نامیده می شود. . این افسانه که به دلایل گوناگون از جانب مخالفین رد شده است، از سوی رسانه های غربی تبلیغ شده تا در واقع مبنایی برای ازدواج فرهنگ بی بندوباری و ابتذال قرار گیرد و هر سال تحت عنوان روز عشق انواع و اقسام اعمال خلاف اخلاق در پوشش عشق و محبت انجام پذیرد.

از جمله اهداف غرب در ارائه فرهنگ ولنتاین، علاوه بر اشاعه فساد و فحشا، تبلیغات مثبت به نفع مسیحیت است. چراکه از مهمترین اولویتهای اساسی غرب در قبال کشورهای اسلامی، مسیحی کردن آنهاست، البته مسیحیتی تجدید نظرخواه. .

متأسفانه در کشور ما نیز استقبال جوانان از ولنتاین هر سال بیشتر شده و خریداری حجم بسیار وسیعی از هدایای تجملی از جمله کارتهایی با مضامین عشق و محبت ، انواع عروسک خرس و خوک، شمع، روبان قرمز، شکلات و … و اهداء آن به جنس مخالف، دستاورد مربوط به ولنتاین می باشد که میان جوانان رواج یافته و نه تنها در خدمت ازدواج نیست بلکه دوری گزیدن از ازدواج و حفظ روابطی که منجر به فروپاشی اخلاقی جامعه می شود را نیز در پی دارد.

برخی فروشندگان سودجو گاهاً یک باب واحد تجاری را به مدت ۲۰ روز تا یک ماه کاملاً به فروش اجناس مرتبط با این روز اختصاص می دهند و روزانه بیش از ده ها میلیون ریال از کالاهای تجاری ولنتاین را که عمدتاً وارداتی هم هستند به فروش می رسانند.

رسانه های بیگانه نیز تلاش وسیعی در جهت گسترش این فرهنگ بدون سنخیت انجام می دهند تا در پشت پرده اهداف شوم خود را دنبال کنند. بی بی سی فارسی در گزارشی تصویری تحت عنوان ” ولنتاین در چهارگوشه جهان”. تصویر به خصوصی از این روز در کشور ایران را نمایش داد که در آن به گونه ای القا شده که گویی تمام اقشار کشورمان در این روز، سرگرم تدارک یک سنت بی پایه ی غربی می باشند و برای خرید اقلام خاص، ازدحام کرده اند.

درست است که آنها مخاطبینی در کشور دارند که ابتذال گرایی و شهوت محوری ویژگی اساسی شان است و معمولاً جزء اقشار مرفه جامعه می باشند؛ ولی با توجه به اثرگذاری این رفتارها بر اقشار دیگر حتی طبقه ضعیف جامعه ، عدم توجه به موقع ، آسیب جدی فرهنگی را به همراه دارد. . لذا جا دارد با ارائه الگوهای مثبت و جایگزینی درست، جوانان را به سمت مسیر درست هدایت نمود. به این منظور، تنها نهی جوانان از اینگونه امور نمی تواند راهکار مفیدی باشد و لازم است به جای چنین سنت های بی پایه و اساسی، سنت های اسلامی و هماهنگ با فرهنگ ایرانی و اسلامی خود به آنها عرضه شود.

فرهنگی که هم به مذاق جوانان خوشایند باشد و متناسب با نیازها و امیال جوانی آنها باشد و هم سرمنشأ آثار مثبت در زندگی آنها قرار گیرد.

به طور مثال رواج و تبلیغ حول روز خجسته و فرخنده ی ازدواج امیرالمومنین علیه السلام و حضرت فاطمه سلام الله علیه به عنوان روز “همسر” ، “محبت”، “عشق” و معرفی جنبه محبت آمیز و سرشار از عشق زندگی این بزرگواران به جوانان، می تواند بسیار ثمربخش واقع شود و بر خلاف رواج فرهنگ بی بندوباری اخلاقی، مروج فرهنگ ازدواج و وفاداری و عشق ورزی به همسر شود.

آزاده حسین زاده

منبع: پایگاه خبری تحلیلی لاهیجان


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads