کد خبر: 188641 - تاریخ: پنج‌شنبه، 27 ژوئن 2019 - 16:13

رئیس سازمان اورژانس کشور در انرلی:

۴۳۲ نفر امسال در محیط‌های آبی کشور غرق شدند

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: متاسفانه ۴۳۲ نفر در محیط‌های آبی در سه ماهه نخست سال ۹۸ غرق شدند که ۱۶ درصد فوت‌شدگان افراد غیرحرفه‌ای بودند.

به گزارش خوبان،  پیرحسین کولیوند صبح امروز در سومین همایش ملی پیشگیری از حوادث غرق‌شدگی در بندرانزلی اظهار داشت: عامل غرق‌شدگی در ایران در حقیقت مسئول ۲ دهم درصد از جریان مرگ و میر در کشور است.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به روند کاهش مرگ و میر از سال ۹۲ تا اکنون گفت: در سال ۹۷ شاهد کاهش تعداد غرق‌شدگان در کشور بودیم، در ۸ سال اخیر حدود ۸۰ تا ۸۴ درصد غرق‌شدگان آقایان بودند و در این باب، ۹۳۵ نفر در محیط‌های آبی کشور در سال ۹۷ فوت شدند.

کولیوند با بیان اینکه متاسفانه ۱۱۸ نفر در استان خوزستان، ۹۹ نفر در استان مازندران و ۸۵ نفر در استان گیلان در طول سال ۹۷ غرق شدند ابراز داشت: نخستین مکان‌هایی که بیشترین تلفات غرق‌شدگی را در سال ۹۷ داشتند در اصل رودخانه‌ها، دریا و استخر کشاورزی بودند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در طی سه ماه نخست سال ۹۸، حدود ۴۳۲ نفر در محیط‌های آبی کشور غرق شدند و ۱۶ درصد فوت‌شدگان افراد غیرحرفه‌ای و ناآشنا با حرفه شنا بودند که در زمان کمک‌رسانی به افراد غرق‌شده جان خود را از دست دادند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با ارائه پیشنهاداتی خاطرنشان کرد: در این راستا شناسایی نقاط حادثه‌خیز، پوشش و بهینه خدمات و اصلاح زیرساخت‌ها در آن نقاط توسط تمامی سازمان‌های مسئول، تکمیل پوشش زمان امدادرسانی، فوریت‌های پزشکی خدمات آمبولانس بسیار ضرورت دارد.

کولیوند افزود: ایجاد امکانات رفاهی، مناسب و متناسب با شرایط خانوادگی جهت ترغیب حضور مردم در کمپ‌های ساحلی توسط وزارت کشور، تأکید جدی بر آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی توسط جمعیت هلال احمر، سازمان اورژانس کشور و رسانه ملی نیز باید انجام شود.

وی با بیان اینکه بیمارانی که از مشکلاتی مانند تشنج، مشکلات مغزی یا عضلانی رنج می‌برند به تنهایی نباید شنا کنند گفت: حضور امدادگران هلال احمر و ناجیان غریق برای جلوگیری از مخاطره ناشی از اقدام افراد غیرحرفه‌ای برای نجات شخص در حال غرق شدن نیز مؤثر و حیاتی است.

سرپرست استانداری گیلان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه رشد، پیشرفت و توسعه هر جامعه‌ و کشوری در گرو سلامت آن جامعه است اظهار داشت: عواملی مانند غرق شدگی‌ها، حوادث جاده‌ای و بیماری‌های غیر واگیر که یکی از عوامل کاهش شاخص امید به زندگی در انسان‌ها است.

ارسلان زارع با بیان اینکه تمامی کشورها به ویژه بعد از عصر رنسانس و انقلاب صنعتی کوشیدند تا به شاخص‌های رشد و توسعه دست یابند خاطرنشان کرد: اما روند دستیابی به رشد و توسعه برای تمامی ممالک به صورت برابر اتفاق نیفتاد.

وی ابراز داشت: اصل پیشگیری در حوادث به عنوان یک اصل مهم و تأثیرگذار قبل از وقوع حادثه همواره مورد تأکید بوده است و در این راستا افزایش آگاهی‌های عمومی می‌تواند تأثیر مثبتی در راستای کاهش آسیب‌ها داشته باشد و موجب ارتقاء شاخص امید به زندگی نیز شود.

انتهای پیام/ن


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads