کد خبر: 188628 - تاریخ: پنج‌شنبه، 27 ژوئن 2019 - 09:18

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی کشور در لنگرود خبرداد:

صدور مجوز تأسیس ۳۷ هزار دهیاری در کشور/۸درصد دهیاران بانوان هستند

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌های کشور با اشاره به صدور تأسیس ۳۷ هزار و ۵۹ دهیاری در کشور، گفت: ۸ درصد دهیاران را بانوان تشکیل می دهند.

به گزارش خوبان،  اشکان جعفر کریمی ظهر چهارشنبه در همایش دهیاران که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان لنگرود برگزار شد با اشاره به اینکه تاکنون از ۳۹ هزار و ۶۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار برای ۳۷ هزار و ۵۹ مجوز ساخت دهیاری از سوی وزارت کشور صادر شده است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های دهیاری‌ها ارائه خدمات عمومی در روستاها است.

وی به توزیع ۱۶ هزار و ۸۰۰ دستگاه امکانات و تجهیزات خدماتی و عمرانی در میان دهیاری‌ها اشاره کرد و افزود: انتظار می‌رود دهیاری‌ها با استفاده از این ظرفیت در راستای انجام وظایف قانونی گام بردارند.

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌های کشور ادامه داد: از خودروها و تجهیزات توزیع شده ۸ هزار و ۵۰۰ خودرو برای حمل زباله و ۹۰۰ خودور نیز ماشین آتش نشانی بوده است.

وی با بیان اینکه حدود ۲۹ هزار روستای کشور تحت پوشش طرح جمع آوری زباله و پسماند هستند، تصریح کرد: اگر قرار بود فعالیت در این حوزه نیز از سوی دستگاه‌ها دولتی انجام شود زمینه افزایش بدنه دولت و سخت شدن شرایط را فراهم می‌کرد.

جعفرکریمی با اشاره به اینکه هشت درصد دهیاران کشور معادل ۲ هزار و ۵۰۰ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند، ادامه داد: این نشان دهنده توجه به حضور بانوان در عرصه‌های مدیریتی است.

لزوم مهارت آموزش و ارتقای توانمندی‌های روستاییان

در ادامه این همایش معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز اظهار کرد: دهیاران به عنوان مدیران روستایی باید نسبت به شناسایی ظرفیت‌های این مناطق اقدام کرده و با بهره گیری از ایده و ابتکار زمینه توسعه روستا را فراهم کنند.

سعیدرضا جندقیان بیدگلی با اشاره به اینکه برای تحقق توسعه روستایی باید از علم روز و ظرفیت دانشگاه‌ها و اندیشمندان جوان کشور به خوبی بهره برداری کرد، گفت: تشکیل و تقویت نهادهای مردمی و تغییر رویکردهای مدیران از جمله مسائل لازم برای توسعه روستاها و ایجاد رونق اقتصادی است که امیدواریم شاهد تحقق آن باشیم.

جندقیان با تأکید بر اینکه جلب مشارکت مردم در کسب موفقیت اجرای طرح‌ها بسیار مهم است، افزود: باید به دنبال مهارت آموزی و ارتقای توانمندی‌های روستاییان باشیم.

کد خبر 4651941

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads