کد خبر: 188597 - تاریخ: چهارشنبه، 26 ژوئن 2019 - 18:38

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان :

سال گذشته ۶ تصادف منجر به فوت و ۱۰۸ تصادف جرحی در جاده خمام به خشکبیجار رخ داده است

سرهنگ حسین محمدپور با بیان اینکه در سال ۱۳۹۷ تعداد ۶ تصادف منجر به فوت و ۱۰۸ تصادف جرحی در جاده خمام به خشکبیجار رخ داده است افزود: تعداد ۷ نفر از هموطنان در سال گذشته در این جاده بر اثر سانحه تصادف جان خود را از دست دادند و تعداد ۱۴۱ نفر هم مجروح شدند.

به گزارش خوبان خبر؛ رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: در محور خمام به خشکبیجار در سال ۱۳۹۶ تعداد ۹ تصادف منجر به فوت و تعداد ۸۹ تصادف جرحی که ۱۰ نفر فوتی و ۱۱۰ نفر در آن سال مجروح و مصدوم شدند به‌وقوع پیوست.

سرهنگ حسین محمدپور با بیان اینکه در سال ۱۳۹۷ تعداد ۶ تصادف منجر به فوت و ۱۰۸ تصادف جرحی در جاده خمام به خشکبیجار رخ داده است افزود: تعداد ۷ نفر از هموطنان در سال گذشته در این جاده بر اثر سانحه تصادف جان خود را از دست دادند و تعداد ۱۴۱ نفر هم مجروح شدند.

وی از آمار تصادفات در سه ماهه نخست سال ۱۳۹۸ در این محور خبر داد و گفت: امسال تاکنون یک تصادف منجر به فوت و ۱۷ تصادف جرحی در این محور حادثه‌خیز رخ داده است که ۳ تن از هموطنان فوت کرده و ۲۲ نفر هم مجروح شدند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گیلان “کته سر”، “کلاچای اول” و “کلاچای دوم” را از نقاط پر تصادف این محور را برشمرد و عنوان کرد: جهت کته‌سر و کلاچای دوم سرعتکاه جهت کاهش تصادفات انجام شد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به تردد مسافران به منطقه آزاد و سواحل دریا این محور از محورهای فرعی پرتردد محسوب می‌شود افزود: در بازدید میدانی با مسئولان استانی قرار شد نسبت به نصب کاهنده سرعت و علائم هشدار دهنده موقت در منطقه کلاچای اول انجام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در این زمینه گفت: این جاده ۵ کیلومتری به لحاظ اقلیمی خاص که نزدیک دو شهر خمام و خشکبیجار است و در مسیر گردشگری امین‌آباد به سمت ساحل واقع شده که به‌ویژه در روزها و شب‌های تعطیلات پرتراکم است.

محمدرضا نازک‌کار با بیان اینکه اتصال راه‌های جانبی در جوار رودخانه‌ها و اتصالات عمودی به این جاده از عواملی هستند که حجم بالای ترافیک را موجب می‌شوند گفت: از لحاظ باریکی جاده، حجم بالای تردد و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط برخی رانندگان این مشکلات پیش می‌آید و این جاده باید بهسازی شود.

وی با اشاره به اینکه بهسازی و ارتقاء هندسی این جاده بر عهده راه و شهرسازی استان گیلان است افزود: بحث ایمنی یک امر سیال است و همکاران ما در این حوزه مشکلات را رصد می‌کنند و در زمینه تعبیه سرعت‌گیر بعد از مصوب شدن در شورای ترافیک ما مجری هستیم.

یکی از اهالی منطقه  اظهار داشت: این جاده، پیچ و خم زیادی دارد و قسمتی هم که تازه آسفالت شده به‌خاطر عدم کیفیت دوباره کنده شده است؛ موقع رای‌گیری نمایندگان می‌آیند قول‌هایی می‌دهند ولی الان پاسخی نمی‌دهند؛ هفته قبل هم کامیونی منحرف شد و دو نفر جان باختند.

یکی دیگر از اهالی منطقه خشکبیجار گفت: این جاده مرگ شانه خاکی ندارد و از مسئولان تقاضا داریم به مشکلات این مسیر رسیدگی کنند؛ چرا آسفالت می‌کنند و هفته بعد آسفالت خراب و کنده می‌شود.

شهروند دیگری با بیان اینکه تمام مدارک و مستندات درخواست به استانداری گیلان، فرمانداری رشت و دیگر مراجع از سال‌های پیش تاکنون موجود است افزود: می‌آیند بازدید می‌کنند، قول پل عابر پیاده هم می‌دهند اما عملی نشده است.

پدری که با فرزندش از جاده عبور می‌کرد با اشاره به اینکه ما برای عبور و مرور بی‌خطر کودکان و نوجوانان خود در زمان مدرسه استرس زیادی داریم گفت: خط‌کشی منظم نیست؛ این جاده با توجه به حجم تردد اتومبیل‌ها کافی نیست.

یکی دیگر از اهالی خشکبیجار عنوان کرد: همین بودجه را به من بدهند من این جاده را یک روزه تحویل می‌دهم و سرعت‌گیر جای‌گذاری می‌کنم؛ متاسفانه فقط قول داده شده و کسی کار اصولی انجام نداده است؛ این جاده مربوط به ۵۰ سال پیش است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۵۲۱۳


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads