کد خبر: 188555 - تاریخ: سه‌شنبه، 25 ژوئن 2019 - 17:14

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان:

ایجاد اشتغال مهم‌ترین اولویت در واحدهای اقتصادی گیلان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان گفت: حفظ و ایجاد اشتغال مهم‌ترین اولویت در واحدهای تولیدی و صنعتی است و بایستی برای رفع مشکلات این واحدها در کوتاه‌ترین زمان اقدام کرد.

به گزارش خوبان،  آرش فرزام‌صفت در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گیلان در لاهیجان اظهار داشت: ۱۵ واحد نیمه‌تمام با آماده کردن ۱۸ هزار فرصت شغلی در شهرستان لاهیجان در حال ساخت و تکمیل است و کمک به اتمام فرآیند ساخت این واحدها جهت بهره‌برداری و شروع تولید در آنها بایستی در اولویت مسئولان مربوطه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه ۳۵ میلیارد تومان از محل تسهیلات روستایی برای شهرستان لاهیجان تعریف شده است گفت: تاکنون ۲۵ میلیارد ریال از مبلغ مذکور پرداخت شده است و مشکلات ۱۵ واحد صنعتی و تولیدی در لاهیجان نیز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور مسئولان اقتصادی و صنعتی گیلان بررسی می‌شود.

وی اشتغال را مهم‌ترین اولویت واحدهای اقتصادی دانست و افزود: بخش زیادی از مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی مربوط به خارج از مدیریت یک شرکت است و بایستی نسبت به رفع این مشکلات در کوتاه‌ترین زمان اقدام شود تا واحدهای تولیدی به فعالیت اقتصادی خود ادامه دهند و ظرفیت تولید خود را تا چندبرابر افزایش دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در این جلسه خواستار تسریع در اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان‌ها شد و اظهار داشت: در مجموع ۵۰۹ میلیارد تومان به واحدهای صنعتی و تولیدی گیلان پرداخت شد و ۴۵۰ میلیارد تومان هم نزد بانک‌ها است و به‌تدریج پرداخت می‌شود.

فرهاد دلق‌پوش با اشاره به اینکه شهرستان لاهیجان قطب غذایی استان گیلان و دارای برند کشوری در این زمینه است گفت: باتوجه به مشکلات موجود در حوزه صنعت و تولید بایستی مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گیلان به‌صورت ویژه و در کمترین زمان ممکن به دستگاه‌ها اعلام شود و روند اجرایی آن در شهرستان‌ها سرعت گیرد.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads