کد خبر: 188549 - تاریخ: سه‌شنبه، 25 ژوئن 2019 - 12:21

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات گیلان:

صید ماهیان کیلکا در دریای خزر آغاز شد

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان گفت: صید ماهیان کیلکا در دریای خزر بعد از چند ماه تعطیلی مجدداً توسط صیادان گیلانی آغاز شد.

به گزارش خوبان،  اکبر ایلدرم امروز در جمع خبرنگاران از آغاز فصل صید ماهیان کیلکا در استان گیلان خبر داد و در این مورد اظهار داشت: صیادان گیلانی بعد از گذشت حدود ۳ ماه تعطیلی صید کیلکا از دیروز مجدداً فعالیت خود را برای صید این گونه از ماهیان دریای خزر آغاز کردند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات گیلان مهم‌ترین عللی که صید کیلکا ماهیان در مقطعی از سال توسط شیلات ممنوع اعلام می‌شود را برشمرد و عنوان کرد: بهار هر سال به علت تخم‌ریزی و تولید مثل صید کیلکا ماهیان، صید این گونه ماهی استخوانی از بستر دریای خزر ممنوع اعلام می‌شود.

ایلدرم در تشریح میزان صید کیلکا ماهی توسط صیادان گیلانی در سال گذشته نیز خاطرنشان کرد: طبق آمارهای به‌دست آمده صیادان استان گیلان در فصل صید گذشته موفق شدند معادل ۶ هزار و ۲۰۰ تن کیلکا را به ارزش اقتصادی حدود ۸۷ میلیارد ریال صید و به بازارهای مصرف عرضه کنند.

وی از فعالیت و تلاش ۳۰۰ صیاد گیلانی با ۳۰ فروند شناور برای صید کیلکا ماهیان وز دریای خزر خبر داد و تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده توسط اداره کل شیلات گیلان امیدوار هستیم صیادان پرتلاش این استان امسال بتوانند معادل ۷ هزار تن کیلکا را از بستر دریای خزر صید کنند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات گیلان به مهم‌ترین برنامه‌های این اداره برای بهبود ذخایر کیلکا ماهیان در دریای خزر اشاره کرد و افزود: کاهش شناورهای صید کیلکا مهم‌ترین راهکار شیلات برای جلوگیری از صید بی‌رویه و کاهش ذخایر این گونه از ماهیان دریای خزر در چند سال گذشته است.

ایلدرم آنچوی، چشم درشت و معمولی را ۳ گونه ماهی کیلکا دریای خزر اعلام کرد و اظهار داشت: بیشترین میزان صید ماهی کیلکا در فصول گرم سال انجام می‌شود و امیدواریم امسال نیز صیادان گیلانی بعد از سه ماه تعطیلی و ممنوعیت صید بتوانند برداشت خوبی از دریای خزر داشته باشند.

انتهای پیام/ن


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads