کد خبر: 188508 - تاریخ: دوشنبه، 24 ژوئن 2019 - 10:27

استاندار گیلان :

کاهش شمار پرونده‌های قضایی با طرح دعاوی در محاکم شبه قضایی و داوری

استاندار گیلان با اشاره به افزایش تعداد پرونده‌های قضایی گفت: طرح دعاوی در محاکم شبه قضایی و داوری از شمار پرونده‌های قضایی می‌کاهد.

به گزارش خوبان، مصطفی سالاری صبح امروز در مراسم بزرگداشت هفته قوه قضائیه در تالار شهید بهشتی دادگستری استان با اشاره به جایگاه والای دستگاه قضا و قاضی اظهار کرد: بعد از تصویب قانون و اجرای آن در جامعه اگر مشکلی پیش بیاید آخرین حلقه مراجعه به قاضی و دستگاه قضایی است.

رسالت دستگاه قضا بسیار حساس و بزرگ است، افزود: هر جا که ظلم و نقض قانون باشد اگر در کنار آن محکمه درست و سالم باشد، یقیناً جامعه اصلاح می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه باید پیش از تشکیل پرونده در دستگاه قضا اقدام کرد، گفت: اگر پرونده‌های قضایی قبل از ورود به دستگاه قضا در مراجع و محاکم شبه قضایی بررسی شود، بهتر است و از حجم ورود به پرونده در دستگاه قضا می‌کاهد.

سالاری با تأکید بر تقویت مرجع داوری در کشور بیان کرد: اگر در هر صنفی پیش آر ورود پرونده به محاکم شبه قضایی دایره‌هایی به نام داوری وجود داشته باشد بسیاری از مناقشات حل می‌شود.

وی با بیان اینکه باید جلوی اختلافات گرفته شود تا پرونده قضایی تشکیل نشود، افزود: بسیاری از معایب و نقیضه‌هایی که در جامعه به وجود می‌آید نقیصه‌ای است که مربوط به دستگاه قضا نمی‌شود و باید با نشست سران قوا حل‌وفصل شده تا از شمار پرونده‌ها کاسته شود.

استاندار گیلان با اشاره به کارشناسانانه بودن تدوین شیوه‌نامه‌ها گفت: تمامی بندها و کلماتی که در تدوین شیوه‌نامه نوشته‌شده در گیلان ذکرشده و به مرحله اجرا درآمد، کاملاً کارشناسی و صرف ساعت‌ها وقت بوده است.

سالاری با بیان اینکه در ساماندهی آب‌بندان‌ها علاوه بر تأمین آب، اشتغال نیز ایجادشده افزود: این شیوه‌نامه‌ها در بیش از ۳۰ کار دیگر نیز قابل‌تعمیم است چون علاوه بر اینکه هیچ‌گونه تخریب زیست‌محیطی ندارند اشتغال‌زا و زیرساخت‌ها را تقویت می‌کنند.

 

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads