کد خبر: 188481 - تاریخ: یکشنبه، 23 ژوئن 2019 - 19:12

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان

سد آیت‌الله بهجت قابلیت آبرسانی به ۷۰ درصد استان گیلان را دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: سد آیت‌الله بهجت شهر بیجار قابلیت آبرسانی به ۷۰ درصد گیلان از جمله شهرستان بندرانزلی، آستانه‌ اشرفیه و دیگر شهرستان‌ها را دارد.

به گزارش خوبان، وحید خرمی عصر امروز در نشست خبری شرکت آب‌منطقه‌ای گیلان با اصحاب رسانه در رشت اظهار داشت: حجم ذخیره آب سد مخزنی شهر بیجار گیلان، حدود ۱۰۵ میلیون مترمکعب است و اقدامات مربوط جهت بهره‌برداری آن انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان با اشاره به ظرفیت سد شهر بیجار خاطرنشان کرد: سد مخزنی شهر بیجار گیلان دارای قابلیت آبرسانی به ۷۰ درصد استان از جمله شهرستان بندرانزلی، خمام و آستانه‌ اشرفیه است و عملیات آبگیری آن از سال ۹۳ آغاز شده است.

خرمی به بارش سالانه ۱۴ میلیارد مترمکعب در استان گیلان اشاره کرد و عنوان کرد: معدل بارش باران در استان گیلان مطلوب است اما هنوز در فصل کشاورزی با مشکلات متعدد آب در این استان روبه‌رو هستیم.\

وی تصریح کرد: در محدوده مرکزی و شرق استان گیلان از جمله شهرهای رشت تا لاهیجان قطع آب صورت نمی‌گیرد زیرا در این محدوده به دلیل وجود کانا‌ل‌ها، آب‌رسانی‌ها به راحتی انجام می‌شود و مشکل قطع آب وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان به برخی مشکلات آبرسانی در محدوده سیاهکل اشاره کرد و ابراز داشت: در حال حاضر اقدامات مناسب جهت برطرف‌سازی مشکلات آبرسانی محدوده سیاهکل در حال انجام است. 
 
خرمی به وجود تونلی که تا ۳۰ مترمکعب قابلیت انتقال آب دارد و در محدوده فومنات واقع شده است اشاره و خاطرنشان کرد: در این راستا جهت آبرسانی بهتر به محدوده فومنات سعی کردیم تا این ظرفیت ۳۰ مترمکعب را در این محدوده افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه آبرسانی در شهرستان صومعه‌سرا به حالت خاصی انجام می‌شود عنوان کرد: بخشی از شهرستان صومعه‌سرا به صورت مستقل آبرسانی می‌شود و به دنبال این هستیم که منابع جدید آبرسانی برای این شهرستان داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان با اشاره به اینکه با راه‌اندازی کامل سد لاسک بخشی از مشکلات آبرسانی در این استان کاهش می‌یابد و از سوی دیگر فشار از روی کانال فومن برداشته می‌شود افزود: امسال نگرانی اصلی ما در آبرسانی، محدوده تالش و بخش‌های فومنات است.

خرمی خاطرنشان کرد: در محدوه فومنات استان گیلان نیز اقدامات اساسی برای برطرف کردن مشکلات آبی انجام شد و البته سد لاسک به تنهایی نمی‌تواند مشکل آبرسانی این محدوده از استان را برطرف کند چون این سد تنها دارای ۷۷ میلیون مترمکعب قابلیت ذخیره‌سازی حجم آب است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷، سهم بودجه‌ای شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان حدوداً ۶۰ درصد بوده است اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی سد پل‌رود رودسر نیز حدود ۶۷ درصد است که به‌زودی با جذب اعتبارات به پایان می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان با اشاره به اینکه قبلاً حدود ۱٫۵ میلیون مترمکعب برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های این استان انجام می‌شد افزود: در راستای شیوه‌نامه‌ای که استاندار گیلان جهت احیاء رودخانه‌های استان ابلاغ کرد، شاهد تأثیرات مثبتی بودیم.

خرمی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوه‌نامه استاندار گیلان جهت احیای رودخانه‌ها در این استان، مبلغ ۱۷ میلیارد تومان در سال ۹۸ به این موضوع اختصاص یافت که در این راستا می‌توان از خسارت رودخانه‌ها در این استان جلوگیری به عمل آورد.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads