کد خبر: 188452 - تاریخ: یکشنبه، 23 ژوئن 2019 - 08:43

تأکید ویژه وزارت جهاد بر توسعه کاشت دانه روغن کلزا در گیلان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر توجه ویژه وزارت جهاد در توسعه دانه روغنی کلزا در گیلان گفت: یکی از مهم‌ترین هدف جهاد کشاورزی افزایش کشت دانه روغن کلزا است و‌ برای انجام این کار مقرر شد این دانه در زمین‌های کشاورزی به‌عنوان کشت دوم کاشته شود.

به گزارش خوبان، مسعود الماسی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کاشت دانه روغنی کلزا باعث افزایش رونق اقتصادی منطقه می‌شود، اظهار کرد: شهرستان رودبار دارای ظرفیت بسیار بالایی در حوزه کشت دانه روغن کلزا است که باید کشاورزان بهترین بهره را از این زمین‌ها ببرند.

وی با اشاره به میزان زمین زیر کشت رفته در شهرستان رودبار برای کاشت دانه روغن کلزا گفت: در سال گذشته ۱۰۰ هکتار از زمین کشاورزی زیر کشت رفته بود که این میزان در سال جدید با افزایش هشت برابری مواجه و به ۸۰۰ هکتار رسیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به کاشت دانه روغن کلزا در دیگر شهرستان‌های استان گیلان تصریح کرد: کاشت دانه روغن کلزا علاوه بر شهرستان رودبار در ۹ شهرستان دیگر کشت می‌شود و‌ مقررشده هفت هزار هکتار زمین کشاورزی زیر کشت دانه روغن کلزا برود. 

الماسی از ارزش بالای مالی کاشت دانه روغن کلزا خبر داد و‌ افزود: طبق پیش‌بینی‌ها انتظار داریم امسال ۷۰۰ تا ۸۰۰ تن دانه روغنی کلزا به ارزش سه میلیارد تومان برداشت شود که می‌تواند بسیار برای کشاورزان این حوزه مفید مواقع شود.

وی با اشاره به کشت دانه کلزا در دیگر زمین‌های کشاورزی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین هدف جهاد کشاورزی افزایش کشت دانه روغن کلزا است و‌ برای انجام این کار مقرر شد این دانه در زمین‌های کشاورزی به‌عنوان کشت دوم کاشته شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تأکید بر توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی در توسعه دانه روغنی کلزا در استان گیلان گفت: اگر کشت دانه این روغن در استان گیلان افزایش و توسعه یابد از طریق استحصال این روغن در استان گیلان، واردات روغن در کشور کم می‌شود.

الماسی با اشاره به مزیت‌های کاشت دانه روغن کلزا اذعان کرد: تفاله دانه کلزا پس از روغن‌گیری به‌عنوان علوفه دام مورداستفاده قرار می‌گیرد و‌ سپس باعث افزایش حاصلخیزی خاک می‌شود.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads