کد خبر: 188426 - تاریخ: شنبه، 22 ژوئن 2019 - 09:27

دبیر اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون گیلان:

فشار خون حدود ۷۹ درصد گیلانی‌ها سنجش و ثبت شد

دبیر اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون گیلان با اشاره به اینکه تاکنون فشار خون بیش از ۵۹۶ هزار و ۲۳۵ گیلانی سنجش و ثبت شده است، گفت: این میزان معادل ۷۹ درصد جمعیت هدف گیلان است.

به گزارش خوبان، محمد عباسی با اشاره به اینکه تا پایان روز سیزدهم اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در گیلان، فشار خون ۵۹۶ هزار و ۲۳۵ نفر سنجش و ثبت شده است، اظهار کرد: این میزان معادل ۷۹.۳ درصد جمعیت هدف این استان است.

وی افزود: در این طرح افراد ۳۰ سال و بالاتر، زنان باردار و مبتلایان به نارسایی کلیوی در تمام سنین به منظور شناسایی افراد مبتلا به فشار خون بالا اندازه گیری و در سامانه‌های یکپارچه بهداشت (سیب) و سلامت ثبت می‌شود.

دبیر اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون گیلان در ادامه با اشاره به اتمام این طرح در برخی از شهرستان، گفت: شهرستان‌های املش، شفت، رودبار و سیاهکل، ماسال، لنگرود، صومعه سرا و تالش موفق به عبور از مرز ۱۰۰ درصد پوشش جمعیت هدف برنامه (اندازه گیری و ثبت فشار خون ۵۰ درصد افراد ۳۰ سال و بالاتر) در سامانه‌های سیب و سلامت شدند.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۸۶ مرکز برای ارائه خدمت در این زمینه در سطح استان گیلان فعال هستند، بیان کرد: برخی از شهرستان‌های دیگر استان نیز فشار خون ۵۰ درصد از جمعیت هدف خود را سنجش و ثبت کرده‌اند.

کد خبر 4647175
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads