کد خبر: 188384 - تاریخ: پنج‌شنبه، 20 ژوئن 2019 - 15:04

استاندار گیلان :

استفاده از مدارس بلا استفاده گیلان برای حوزه اشتغال

استاندار گیلان با اعلام تعداد مدارس بلا استفاده در استان گیلان گفت : استان گیلان دارای ۸۰۰ مدرسه بلا استفاده در شهر و روستا است، این مدارس اموال مردم است و باید به صورت امانی به متقاضیان بدهیم تا از این فضا برای اشتغال استفاده کنند.

به گزارش خوبان، مصطفی سالاری ظهر امروز در بیست و یکمین جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه ساز گیلانی در سالن اجتماعات هتل شهرزاد این شهرستان با بیان اینکه مدرسه سازی کار ارزشمندی است، اظهار کرد: هرچه مدرسه و زیر ساخت‌های آموزشی در کشور و استان را بیشتر فراهم کنیم ثمره‌اش را در آینده می‌بینیم زیرا دانش آموزان آینده سازان کشور هستند.

وی با تأکید بر لزوم حفظ زیرساخت‌های آموزشی در کشور گفت: وقتی یک مدرسه در استان و کشور ساخته می‌شود باید تمام نهادها از جمله آموزش و پرورش برای حفظ زیر ساخت‌های ساخته شده تلاش کنند زیرا این اموال بیت المال است.

استاندار گیلان با اذعان به اینکه نباید شیوه یک نواختی ساخت مدارس ادامه پیدا کند، تصریح کرد: نباید با شیوه یک نواختی مدرسه ساخت و هرچه امکانات ما بیشتر شود کیفیت آموزشی ما افزایش پیدا می‌کند.

سالاری با اشاره به نقش خیرین در اداره مدارس افزود: خیِر بودن فقط به پول دادن نیست، بعضی از خیرین در اداره مدارس می‌توانند نقش خوبی ایفا کنند و‌ باید از این ظرفیت به درستی استفاده کنیم.

وی لازمه اداره درست مدارس را دخیل کردن افراد با دانش در این حوزه دانست و تصریح کرد: ما باید دهیاران و‌ بخشداران را در اداره مدارس دخیل کنیم و‌ خیرین را پیشگام کنیم  زیرا هرچه کیفیت آموزشی مدارس ما افزایش پیدا کند دانش آموزان در آینده با خیال راحت تری به تحصیل خود ادامه می‌دهند.

استاندار گیلان با انتقاد از بلا استفاده بودن بعضی از مدارس استان گیلان گفت: در بعضی مواقع ممکن است به دلایل مختلف جمعیت جابه‌جا شود و مدارس ساخته شده بلا استفاده بمانند که حتما باید فکری برای این مسئله اندیشیده شود.

سالاری با اعلام تعداد مدارس بلا استفاده در استان گیلان افزود: استان گیلان دارای ۸۰۰ مدرسه بلا استفاده در شهر و روستا است، این مدارس اموال مردم است و باید به صورت امانی به متقاضیان بدهیم تا از این فضا برای اشتغال استفاده کنند.

وی با بیان اینکه باید از مدارس بلا استفاده نهایت بهره برداری شود، تصریح کرد: آموزش و پرورش می‌تواند این مدارس را به صورت پنج ساله و ۱۰ ساله به بخش خصوصی بدند‌ و اگر دانش آموز پیدا شد شرایط فسق قرارداد فراهم و مدارس به آموزش و پرورش بازگرداننده شود.

استاندار گیلان با تأکید بر نقش مردم در پیشرفت آموزش و پرورش در کشور بیان کرد: آموزش و پرورش را نباید فقط در وزارتخانه‌ها خلاصه کرد و اگر سعی داریم که در این حوزه به پیشرفت زیادی برسیم باید همه نهادها و مردم در این زمینه به متولیان این حوزه کمک کنند.

سالاری با گله مندی از بعضی دهیاران  استان گفت: دهیاران نباید فقط به فکر آسفالت و جدول گذاری باشند و به حوزه آموزش و پرورش توجه نکنند این یک فاجعه برای استان است.

وی با تأکید به اهمیت مقوله آموزش و پرورش در بین خانواده‌های ایرانی تصریح کرد: اگر به خانواده‌های ایرانی توجه کنید اولویت اصلی اکثر این خانواده‌ها تحصیل فرزند است و در اقتصاد خانواده هم این مسئله رعایت می‌شود.

استاندار گیلان با اعلام حمایت کامل دولت از خیرین مدرسه ساز گفت: دولت در این زمینه از هیچ کمکی به این افراد دریغ نمی‌کند زیرا اولویت اصلی دولت افزایش کیفیت آموزشی در کشور است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads