کد خبر: 188240 - تاریخ: سه‌شنبه، 18 ژوئن 2019 - 09:40

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان :

شناسایی ۳۶ آب بندان در گیلان برای ایجاد اقامتگاه شناور

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: ۳۶ آب بندان در استان برای ایجاد اقامت گاه های شناور با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی شناسایی شده اند.

به گزارش خوبان،  شهرود امیرانتخابی در نشست با فعالان صنایع دستی گیلان در بندرانزلی با تاکید بر ضرورت استفاده از آب بندان ها برای ایجاد اقامتگاه های شناور در گیلان اظهار کرد: دولت ها در تمام دنیا تنها نقش حمایتی دارند و باید بدانیم که رونق صنعت گردشگری موجب رونق صنایع دستی می شود و با توجه به تاکیدات رییس جمهوری، با توجه ویژه به بوم گردی، صنایع دستی همان منطقه نیز رونق یافته و محصولات این استان به گردشگران و مسافران عرضه می شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر ثبت جهانی دو روستا در گیلان، چادر شب بافی قاسم آباد هم ثبت جهانی می شود افزود: هدف از بوم گردی ترویج سنت و آداب و رسوم گیلان است و می خواهیم با کمک به بومگردی علاوه بر رشد اقتصاد جوامع محلی، فرهنگ گیلان به گردشگران منتقل شود.

امیر انتخابی با اشاره به اینکه صنایع دستی استان گیلان بسیار ارزان است تاکید کرد: باید برای با ارزش تر شدن صنایع دستی گیلان، صنایع دستی خاص مناطق مختلف گیلان به ثبت ملی برسد تا میراث فرهنگی بتواند حمایت های لازم را از آن صنایع دستی داشته باشد و منافع حاصله از آن نصیب مردم همان منطقه شود.

وی تامین مواد اولیه ارزان قیمت را مهمترین دغدغه میراث فرهنگی گیلان دانست و تاکید کرد: صنایع دستی در صورتی قابلیت بازگشت سرمایه را دارد که به صورت هدفمند و با کیفیت و با شناسایی بازار عرضه تولید شود اما در صورت عدم ثبت ملی صنایع دستی، میراث فرهنگی هیچ اقدامی برای حمایت از آن نمی تواند انجام دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه اکثر هنرمندان صنایع دستی وضعیت اقتصادی مناسبی ندارند افزود: در حال حاضر ۲۴ هزار هنرمند صنایع دستی در گیلان وجود دارد که حدود هفت هزار نفر از آنها بیمه هستند.

وی تصریح کرد: آموزش و ترویج صنایع دستی و توانمند سازی هنرمندان این حوزه از دغدغه های میراث فرهنگی است و متاسفانه در ارزیابی های کشور، گیلان در آموزش و ترویج صنایع دستی کم کار بوده است.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads