کد خبر: 188216 - تاریخ: دوشنبه، 17 ژوئن 2019 - 13:16

رامسر گل سرسبد شهرهای گیلان می‌شود | الحاق به گیلان با رضایت مردم باید باشد

شیخ صفر قاسمی گفت: نامه ای را برای مجمع نمایندگان استان گیلان تنظیم کردیم و از داشته های شهرستان رامسر به آنها گفتیم که تقریبا همه نمایندگان گیلان از طرح الحاق استقبال کردند و برخی نمایندگان استان گیلان روی نامه ما نامه زدند و به مقامات کشوری ارسال کردند.

به گزارش خوبان به نقل از ابریشم پرس، نخستین جلسه الحاق رامسر به استان گیلان با حضور ستاد پیگیری و اصحاب رسانه عصر امروز در رستوان کشتی رامسر برگزار شد.

در این جلسه شیخ صفر قاسمی دبیر ستاد راهبردی ستاد دکتر روحانی در رامسر گفت در شهرستان رامسر سال هاست در دوره های مختلف در دولت های مختلف استانی شدن غرب مازندران و الحاق به استان گیلان مطرح بود و با توجه به اینکه در حال حاضر عزمی برای تشکیل استان جدید در کشور نیست و همچنین همراهی شهرهای شرق استان گیلان برای استان مستقل وجود ندارد، از بحث استانی شدن فاصله گرفتیم ولی کماکان استانی شدن اولویت ماست.

وی افزود: طومارهایی برای بحث الحاق رامسر به استان گیلان در دولت های مختلف به مراکز مختلف ارسال شد.

قاسمی در ادامه با تاکید بر غیرسیاسی بودن این اتفاق گفت تعدادی از افراد در شهرستان رامسر که فکر می شد به علت سوابق خود در ادارات و بازار و… و همینطور مسائل جغرافیایی در تمام نقاط رامسر حدود ۳۰ نفر افراد جهت پیگیری الحاق رامسر به گیلان اماده شدند که از دل این ۳۰ نفر پس از تشکیل سه جلسه در نهایت تصمیم بر آن شد موضوع الحاق رسانه ای شود.

وی با اشاره به حساسیت هایی که در این زمینه وجود داشت گفت: در ابتدا اکثریت اعضا نظرشان بر این بود که تا زمانی که کار را تا یک نقطه مشخص نرساندیم آن را رسانه ای نکنیم.

قاسمی در ادامه به اقدامات انجام شده نیز اشاره داشت و گفت: طوماری برای الحاق رامسر به استان گیلان آماده کردیم و آن را به رویت شهروندان رساندیم که قریب به اتفاق افرادی که طومار نزدشان رفت موافق الحاق بودند و کسی مخالفت نکرد و این طومار اولین گام بود.

وی افزود: دومین حرکت ما گفتگو با شوراهای اسلامی بود. ما با تک تک دوستان شوراهای رامسر به صورت تک تک و گروهی جلسه گذاشتیم و در نهایت همه دوستان امضا کردند که الحاق رامسر به گیلان پیگیری شوند بنابراین همه اعضای شورا عضو ستاد الحاق هستند.

قاسمی در ادامه گفت: گام بعدی اطلاع به مقامات محلی از قبیل اداره اطلاعات، سپاه، فرمانداری و… بود که همه مقامات محلی رامسر از الحاق رامسر به استان گیلان‌ مطلع شدند. سپس نامه ای برای رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور و وزیر کشور آماده شد که این اولین درخواست رسمی ما از مقامات کشور بود و به امضای رؤسای شورای شهر رامسر، کتالم و ساداتشهر، شورای بخش، اتاق اصناف و من به عنوان نماینده مردم رسید و آماده شد.

وی ادامه داد: نامه ای را برای مجمع نمایندگان استان گیلان تنظیم کردیم و از داشته های شهرستان رامسر به آنها گفتیم که تقریبا همه نمایندگان گیلان از طرح الحاق استقبال کردند و برخی نمایندگان استان گیلان روی نامه ما نامه زدند و به مقامات کشوری ارسال کردند.

قاسمی درخصوص واکنش مسئولین کشوری نیز گفت: رئیس دفتر رئیس جمهور هم‌ این نامه را پاراف کرد و برای ما رونوشت زدند و این ستاد پیگیری را به رسمیت شناختند همچنین دکتر نوبخت نیز قول مساعدت داد.

وی با تاکید بر اینکه انجام این شرط یعنی الحاق رامسر به استان گیلان باید همراه رضایت مردم باشد به مزایای این طرح اشاره داشت و گفت: اولین اصل مطالبه گری و تحقق مطالبات بعد مسافت است که با الحاق رامسر به استان‌ گیلان‌ انجام میشود و هر وقت شما به مرکز استان گیلان بروی سر وقت به کار خود می رسی و می توانی سر وقت هم به رامسر بازگردید و خیلی وقت ها به خاطر این بعد مسافت مردم از حقشان گذشتند.

قاسمی با بیان اینکه آداب و رسوم و فرهنگ ما قرابت زیادی با استان گیلان دارد، اظهار داشت: استفاده ای که برای مزایای منطقه آزاد انزلی نصیب استان گیلان می شود نصیب ما نمیشود در حالی که ما حتی نمیتوانیم از مزایای منطقه آزاد امیر آباد استفاده کنیم.

وی در ادامه به مشکلات رامسر اشاره کرد و گفت: ما یک شهرستان فقیر نیستیم و بسیاری از شاخص های استان گیلان با الحاق رامسر رشد خواهد کرد.

قاسمی در پایان با اشاره به اینکه پنج الی شش مدیرکل در گیلان رامسری هستند، افزود: الان در مرکز مازندران به رامسری ها فرصت رشد داده نمی شود و نیروهای انسانی رامسر نمی توانند در مرکز استان مازندران نقش آفرینی کنند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads