کد خبر: 188176 - تاریخ: یکشنبه، 16 ژوئن 2019 - 13:06

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس

خدمات درمانی از ابتدای تیرماه بر اساس پرونده‌های الکترونیک سلامت انجام می‌شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از مهیا شدن زیرساخت‌های اجرای پرونده الکترونیک سلامت خبر داد و گفت:‌ ارائه خدمات درمانی از ابتدای تیر بر اساس اطلاعات پرونده الکترونیک سلامت انجام می‌شود.

به گزارش خوبان،  اجرای طرح پرونده الکترونیک سلامت را از تکالیف برنامه پنجم و ششم توسعه اعلام کرد و اظهار داشت: از ابتدای تیر ارائه هرگونه خدمات درمانی بر اساس اطلاعات پرونده الکترونیک سلامت انجام می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه پرونده الکترونیک برخی از مشکلات حوزه سلامت را حل می‌کند عنوان کرد:‌ جلوگیری از تجویز داروهای تکراری و یا انجام اقدامات تشخیصی مناسب،‌ از جمله برخی از مزایای استفاده از اطلاعات پرونده الکترونیک سلامت است. 

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس صرفه‌جویی در هزینه‌ها را از دیگر کارکردهای مثبت استفاده از پرونده‌های الکترونیک سلامت دانست و تصریح کرد: با اجرایی شدن این طرح بازگشت سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در حوزه سلامت در زمان بسیار کوتاه‌تری انجام می‌شود

نیکفر حل مشکلات بیماران در زمینه نسخه‌پیچی و ایجاد سرعت در روند انجام مراحل درمان را از دیگر فواید مؤثر تدوین پرونده‌های الکترونیک سلامت اعلام کرد و گفت: پرونده‌های الکترونیک سلامت در ارجاع سریع بیماران از نقاط مختلف کشور به مراکز درمانی بزرگ نقش به‌سزایی ایفا می‌کنند. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه طرح سیستم ارجاع بر اساس پرونده‌های الکترونیک سلامت در سه استان گیلان،‌ زنجان و گلستان به صورت پایلوت اجرایی شده است ابراز داشت: در میان این سه مرکز،‌ گیلان به عنوان استان پیشتاز و برتر کشور شناخته شده است.

نیکفر روند ساخت بیمارستان مگاهاسپیتال گیلان را نیز مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در حال حاضر ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی بزرگ استان در منطقه لاکان رشت با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است، و با تأمین به موقع اعتبارات در موعد تعیین شده افتتاح خواهد شد.

وی از تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر مجمع نمایندگان گیلان برای ساخت مگاهاسپیتال در این استان سخن گفت و عنوان کرد: با افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه ارزشمند که با مشارکت مسئولان و نمایندگان گیلان در مجلس، به تصویب رسید بخش بزرگی از مشکلات حوزه درمان استان برطرف می‌شود.

انتهای پیام/ن

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads