کد خبر: 188139 - تاریخ: شنبه، 15 ژوئن 2019 - 14:49

ظهر امروز صورت گرفت؛

افتتاح سه طرح فرودگاهی به ارزش ۵۵ میلیارد ریال در رشت

عضو هیات مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، اجرای پروژه‎های توسعه ظرفیت فرودگاهی و هوانوردی در فرودگاه رشت در مدت کوتاه را حاصل توجه این شرکت به اهمیت این فرودگاه در استان گیلان و نزدیکی به منطقه آزاد انزلی و ظرفیت‎های انتقال بار و گردشگری، عنوان کرد.

به گزارش خوبان،  حسین اسفندیاری امروز ۲۵ خرداد با حضور در فرودگاه رشت سه طرح زیرساختی به ارزش ۵۵ میلیارد ریال شامل نصب دستگاه جدید DVOR/DME (با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال)، بهره برداری از ساختمان مانیتورینگ دوربین های مدار بسته (با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال) و نصب دو دستگاه دیزل ژنراتور( با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال) را که طی دو سال گذشته اجرا شده اند، را افتتاح کرد.

وی در جریان افتتاح پروژه های فرودگاهی رشت با بیان اینکه طی سه سال و نیم گذشته پروژههای زیادی در این فرودگاه انجام شده است، گفت: بعد از راهاندازی ترمینال جدید فرودگاه رشت در سال ۹۳، فضای ترمینالی خوبی ایجاد شد و به این ترتیب توانستیم طرح بازسازی و بهسازی ترمینال قدیم را اجرا کنیم و در کنار آن طراحی محوطه‎‎سازیهای فرودگاهی، بهسازی سامانههای تاسیساتی، سامانههای آبرسانی و مخازن آب نیز در محوطههای ترمینالی و لندساید انجام شد.

وی در مورد پروژههای فنی اجرا شده ادامه داد: خرید و نصب دیزل ژنراتورهای جدید از بهترین نوع و کیفیت با ظرفیت یک مگاوات، نصب و راهاندازی سامانههای سامانه کمک ناوبری بصری PALS به منظور افزایش دید افقی خلبان از ۱۲۰۰ متر به ۵۵۰ متر در زمان فرود، نصب و راهاندازی سامانه کمک ناوبری بصری چراغ PAPI به منظور تعیینن زاویه مناسب فرود از جمله پروژههای فنی هستند که با زحمات واحدهای ستادی مربوطه و کارشناسان فرودگاه رشت اجرا شدهاند.

اسفندیاری با اشاره به بازدید انجام شده از طرحهای این فرودگاه گفت: امروز از روند اجرای محوطهسازیها، سامانههای تاسیساتی و مخازن آب بازدید شد که به حدود ۹۷ درصد پیشرفت رسیدهاند. همچنین قسمتی از بهسازی ترمینال قدیم باقی مانده است که برای نحوه ادامه روند اجرای آن تصمیمگیری کردیم.

وی ادامه داد: دستگاه کمک ناوبری DVOR-DME اکنون در فرودگاه نصب و راهاندازی شده است که پس انجام تستهای مربوطه توسط هواپیمایی فلایت چک، بهرهبرداری از آن آغاز خواهد شد. همچنین به زودی دستگاه کمک ناوبری ILS-DME قدیمی این فرودگاه با یک دستگاه جدید تعویض خواهد شد.

راهبر عملیات فرودگاهی با بیان اینکه با اجرای این پروژهها ضمن افزایش ایمنی و کیفیت خدمات، این فرودگاه ظرفیت بالایی برای نشست و برخاست هواپیما و اعزام و پذیرش مسافر پیدا کرده است، گفت: یکی از سیاستهای شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران این است که برای کاهش انتقال بار به صورت زمینی بر روی فرودگاههای نیمه شمالی سرمایهگذاری کند. علاوه بر اینکه در همه فرودگاههای کشور طرحهای توسعهای فرودگاهی و تجهیزات هوانوردی و فنی و آتشنشانی به خوبی انجام شده است که همه اینها به توسعه ظرفیت خدمترسانی و ارتقای ایمنی و کیفیت کمک بسیار زیادی میکند.

اسفندیاری در مورد تامین تجهیزات در زمان تحریم گفت: اساسا دشمن تحریم را برای ایجاد مشکل وضع میکند اما ما باید با تدبیر به دنبال راه حل باشیم. ایران کشور کوچکی نیست که به راحتی بتوان آن را محدود کرد. ما بخشی از تجهیزات را از خارج تهیه کردیم و به دنبال این هستیم که با همکاری معاونت فناوریهای ریاست جمهوری بخشی دیگری از نیازمایمان را از طریق شرکتهای دانش بنیان در حوزه سامانههای کمک ناوبری، سامانههای ارتباطی، سامانههای روشنایی و سامانههای راداری تامین کنیم که به امید خدا در آینده خبرهای خوبی از کاهش وابستگی اعلام خواهد شد.

در جریان این بازدید و افتتاح پروژه های مذکور؛ رحمت اله فیروزی پور مدیرکل حراست، عباس وفایی مدیرکل تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی، حسین اسفندیاری را همراهی می کنند.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads