کد خبر: 188126 - تاریخ: شنبه، 15 ژوئن 2019 - 13:15

اعطای تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در گیلان

رئیس اداره امور فنآوری مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی گیلان از اعطای تسهیلات بانکی به کشاورزان استان برای خرید انواع ماشین ها و تجهیزات کشاورزی خبر داد.

به گزارش خوبان، حیدر کامیاب بیان داشت: مبلغ ۷۴۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل خط اعتباری طرح توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با عاملیت بانک کشاورزی با سود ۱۵ درصد برای خرید انواع ماشین‌ها و تجهیزات کشاورزی در زیر بخش‌های تولیدی زراعت، باغبانی، دامپروری، شیلات، جنگل و مرتع و گیاهان دارویی در سال جاری به استان تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: این اعتبار توزیع شهرستانی شده و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان یا مراکز خدمات جهاد کشاورزی دهستان ها، نسبت به ارائه درخواست اقدام کرده و مستقیماً به بانک کشاورزی شعبه شهرستان مربوطه برای دریافت تسهیلات و خرید ماشین معرفی می‌شوند.

به گفته کامیاب، براساس گزارش دریافتی از مدیریت شعب بانک کشاورزی استان تا هجدهم خردادماه جاری، بیش از یکصد میلیارد ریال از اعتبار مذکور جذب شده است.

گیلان با ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار، دومین استان برنج خیز کشور است. همچنین در ۱۵ محصول کشاورزی رتبه های اول تا سوم کشور را دارد؛ در زمینه تولید فندق، گل گاوزبان، چای، نوغان، بادام زمینی، مرغ گوشتی و بوقلمون رتبه نخست و در زمینه تولید کیوی، برنج، خاویار، و مرغ مادر نیز در کشور دوم است.

۷۲۹۶/‏۲۰۰۷/‏

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads