کد خبر: 188014 - تاریخ: پنج‌شنبه، 13 ژوئن 2019 - 13:04

مدیرکل نوسازی مدارس گیلان خبر داد:

ساخت ۲۵۶ پروژه توسط خیرین مدرسه ساز در گیلان

مدیر کل نوسازی مدارس گیلان از ساخت ۲۵۶ پروژه آموزشی توسط خیرین مدرسه ساز در این استان در ۴۰ سال گذشته خبر داد و گفت: ۳۰ پروژه نیز امسال به اتمام می رسد.

به گزارش خوبان،  علی دقیق صبح پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دفتر مدیرکل نوسازی مدارس گیلان برگزار شد ضمن تسلیت درگذشت دکتر محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، اظهار کرد: خیرین انسان ها وارسته ای هستند که عنایت خداوند سبب ورود آنها به این حوزه شده است.

وی با بیان اینکه در همه ادیان الهی در زمینه انجام کار خیر تأکید شده است، افزود: خیرین برای کسب رضایت الهی و خدمت به جامعه و مردم خدمات فراوان ارائه می دهند و می توانند الگوی فرهنگی مناسبی باشند.

۲۵۵ خیر مدرسه ساز در گیلان فعال هستند

مدیرکل نوسازی مدارس گیلان در ادامه با اشاره به اینکه هر ساله روزی برای تجلیل از این خیرین در نظر گرفته شده است، گفت: امسال بیست و یکمین جشنواره تجلیل از خیران مدرسه ساز در استان گیلان ساعت ۹:۳۰ صبح روز پنجشنبه ۳۰ خرداد ماه در هتل شهرزاد لاهیجان برگزار می شود.

وی با بیان به اینکه در این جشنواره از ۵۴ خیر مدرسه ساز گیلانی و غیر گیلانی تجلیل می شود، تصریح کرد: نمایشگاهی از دستاوردها و پروژه های در دست اجرا خیران برگزار می شود.

دقیق در ادامه با اشاره به اینکه تعداد خیرین مدرسه گیلان ۱۹۳ مرد، ۶۲ زن و ۳۴ شرکت حقوقی است، بیان کرد: کل پروژه ها به بهره‌داری رسیده از ابتدای فعالیت جامعه خیرین مدرسه ساز استان گیلان ۲۵۶ پروژه در قالب ۱۱۸۹ کلاس با ۱۰۸ میلیارد تومان در قالب مشارکت و هدیه بوده است.

وی با بیان اینکه در مجموعه زمین اهدای که در سامانه مجمع خیرین مدرسه ساز به ثبت رسیده ۵۰ قطعه زمین با مساحت ۹۹ هزار و ۲۶۳ متر مربع، شش ساختمان با مساحت ۱۲۶۳ متر مربع به آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان گیلان بوده است، افزود: در حال حاضر نیز ۵۴ پروژه با ۱۹۸ کلاس درس در دست ساخت است که تا سال تحصیلی ۹۹-۹۸ حدود ۳۰ پروژه در قالب ۱۱۴ کلاس درس به اتمام می رسد.

مدیرکل نوسازی مدارس گیلان با اشاره به اینکه در بیست جشنواره گذشته گیلان در زمینه اجرای تعهدات خیرین مدرسه ساز استان رتبه سوم و در جشنواره بیستم رتبه اول در کل کشور را کسب کرده است، ادامه داد: این آمار نشان دهنده این است که نوسازی و مجمع خیرین مدرسه ساز گیلان با همراهی و همدلی خیرین این کار بزرگ را انجام داده اند.

اجرای ۴۲ پروژه آموزشی توسط بنیاد برکت در استان گیلان

وی با بیان اینکه بنیاد برکت یکی دیگر از خیرانی است که به آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان گیلان کمک می کند، افزود: ۴۲ پروژه آموزشی با ۱۷۲ کلاس در پنج سال گذشته با تعهد ۲۰ میلیارد تومان توسط بنیاد برکت در استان گیلان آغاز شده که تاکنون ۳۰ پروژه با ۱۴ میلیارد تومان تعهد به اتمام رسیده و ۱۲ پروژه در حال اجرا بوده که تا سال ۹۹ به اتمام می رسد. آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان گیلان تنها دستگاهی بوده که از بنیاد برکت استفاده کرده است.

دقیق به نقش مهم رسانه در انعکاس خدمات خیران مدرسه ساز در حوزه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: امیدواریم با همکاری و همدلی همه دستگاه ها به ویژه رسانه بتوانیم در جذب حداکثری خیران در سال ۹۸ گام مهمی برداریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر دو هزار و ۴۰۰ کلاس درس در استان گیلان دارای وسایل گرمایشی غیر ایمن هستند، بیان کرد: یکی از رسالت های نوسازی مدارس و دولت این بوده که طی سه سال آینده در ایمن سازی این وسایل اقدام شود.

مدیرکل نوسازی مدارس گیلان با اشاره به مصوبه مجلس در زمینه افزایش اعتبارات نوسازی مدارس از ۲۰ درصد به ۵۰ درصد، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با این اعتبارات وسایل گرمایشی غیر ایمن را جمع آوری کنیم. در سال های گذشته دو هزار و ۵۰۰ مدرسه ایمن سازی شده است.

وی اظهار کرد: در سفر ریاست جمهوری اعتبار ۱۰۳ میلیارد تومانی به نوسازی مدارس اختصاص یافته که در زمینه پروژه های این سازمان در سال های ۹۸ و ۹۹ هزینه خواهد شد.

دقیق با اشاره به اینکه ۶۰ درصد مدارس غیرایمنی تخریب، بازسازی و یا مقاوم سازی شده اند، افزود: ۴۰ درصد مدارس باقیمانده که امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهیم.

کد خبر 4639630

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads