کد خبر: 187940 - تاریخ: پنج‌شنبه، 13 ژوئن 2019 - 13:13

در آیینی ؛

از دانش‌ آموزان حافظ جزء ۳۰ قرآن کریم بخش خمام تجلیل شد

روز گذشته در آیینی از دانش‌آموزان حافظ جزء ۳۰ قرآن کریم بخش خمام تجلیل شد.

به گزارش خوبان خبر؛ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش گیلان روز گذشته در آیین تجلیل از حافظان ۳۰ جز قرآن کریم در بخش خمام اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی، ایران عزیز یکی از قطب‌های قرآنی جهان اسلام است و چندین هزار نفر در کشور حافظ قرآن تربیت شده است. 

عباس صفایی در این مراسم از شرکت ۴۲ هزار دانش‌آموز استان در طرح ملی حفظ جز سی‌ام قرآن کریم خبر داد و اظهار داشت: امیدواریم در سال آینده این طرح معنوی با استقبال بیشتر دانش‌آموزان همراه باشد.

 رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش گیلان مأنوس‌کردن دانش‌آموزان با قرآن و نماز را رسالت اصلی نظام تعلیم و تربیت و تکیه‌گاه محکمی در برابر توطئه‌های فرهنگی دشمنان عنوان کرد و افزود: اگر دانش‌آموزان از این دو ودیعه الهی بهرمند شوند، می‌توانند با هر بدی و منکری مقابله کنند.

مهدوی بخشدار خمام نیز دراین مراسم بیان داشت: حافظان قرآن کریم اهل بهشت هستند و به برکت حفظ این کتاب الهی نه تنها خود را از عذاب جهنم رهایی داده که اسباب و وسیله نجات دیگران نیز می‌شوند. وی افزود: در روایات و احادیث ائمه (ع) و کتب اسلامی بر حفظ کلام وحی بسیار تاکید و تشویق شده است.

رئیس آموزش و پرورش خمام نیز در این مراسم اظهار داشت:  طرح ملی حفظ جز ۳۰ قرآن کریم از طرح‌های وزارت آموزش و پرورش کشور است که از ابتدای سال تحصیلی در مقطع ابتدایی آغاز شد.

محمود کنعانی هدف از اجرای این طرح ملی را ترویج فرهنگ عمومی قرآن، انس دانش‌آموزان با قرآن، گسترش سبک زندگی اسلامی و ایجاد آمادگی در دانش‌آموزان برای مواجهه با هجمه‌های فرهنگی عنوان کرد و افزود: روی آوردن نسل جوان به قرآن و آموزه‌های قرآنی سبب دوری از ناهنجاری‌ها و انحرافات می‌شود.

.رئیس آموزش و پرورش خمام افزود: طرح ملی حفظ جز ء۳۰ قرآن کریم از طرح‌های وزارت موزش و پرورش کشور است که از ابتدای سال تحصیلی در مقطع ابتدایی بین ۲۰۰۰ دانش آموز آغاز شد و امروز از ۴۵ دانش آموز حافظ جزء سی قرآن کریم منطقه خمام مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

امینی فرمانده سپاه ناحیه مقداد رشت در این مراسم نیز با اشاره  به منویات مقام معظم رهبری نسبت به اهمیت حفظ قرآن و تصریح ایشان بر ضرورت وجود حداقل ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن در کشور ، دستیابی به این هدف  رانیازمند همت و اراده ملی و ایجاد نهضت ملی دانست.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از ۴۵ نفر از دانش‌آموزان حافظ جزء سی قرآن کریم تجلیل به‌عمل آمد.

 

انتهای پیام/۲۵۶۸


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads