کد خبر: 187924 - تاریخ: چهارشنبه، 12 ژوئن 2019 - 09:40

معاون بنیاد علوی در آستارا خبر داد:

۴۰ مرکز درمانی در کشور ساخته می شود

معاون توانمندسازی و مشارکت های مردمی بنیاد علوی از در حال ساخت بودن ۴۰ مرکز درمان بستر در کشور، با هدف تقویت زیرساخت های بهداشتی مناطق محروم خبر داد.

به گزارش خوبان، احمد حاج علیزاده  روز گذشته در جلسه اشتغال و سرمایه گذاری در فرمانداری آستارا گفت: هر مرکز درمان بستر به وسعت یکهزار و ۱۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال ساخته و ساخت درمان بستر ۲۰ تختخوابی بخش لوندویل آستارا به زودی آغاز می شود.

وی افزود: تجهیز و تامین نیرو در مراکز درمان بستر بر عهده وزارت بهداشت است و بنیاد علوی برای هر مرکز، دو دستگاه آمبولانس اختصاص خواهد داد.

وی بیان کرد: در راستای ایجاد اشتغال در مناطق محروم و روستایی تفاهم نامه ای بین بانک سینا، دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری، بنیاد علوی و استانداری ها منعقد و از سال ۹۵ تاکنون از سه هزار و ۵۲۵ طرح مصوب با ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار و ۲۷ هزار نفر اشتغالزایی، بالغ بر دو هزار طرح افتتاح شده است.

حاج علیزاده گفت: بنیاد علوی با همکاری وزارت بهداشت جهت حمایت از اقشار آسیب پذیر و حفظ سلامت جامعه هدف در مناطق محروم، ۸۰ هزار مادر باردار و شیرده را با توزیع سبد غذایی تحت پوشش قرار داده است.

وی ادامه داد: سالانه یک میلیون سبد غذایی بین مادران مذکور توزیع می شود و این بنیاد ۱۰ هزار دانشجو را در مناطق محروم با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه تحت حمایت قرار داده است.

معاون بنیاد علوی بیان کرد: تامین مسکن خانواده های دو معلول و بیشتر با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، انجمن خیرین مسکن ساز وزارت راه و شهرسازی و سازمان بهزیستی جزو برنامه های بنیاد علوی است و در سال های گذشته شش هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای خانواده های دو معلول ساخته و تحویل داده شده است.

حاج علیزاده گفت: بنیاد علوی با تصویب هیات امنای بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، بخشی از مصالح مورد نیاز برای ساخت واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده و سیل زده را تامین می کند و در ۱۴ نقطه کشور طرح عمران و آبادانی توسط بنیاد علوی در دست اجراست.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads