کد خبر: 187918 - تاریخ: چهارشنبه، 12 ژوئن 2019 - 09:31

راه اندازی مسیر گردشگری دریایی میان منطقه آزاد انزلی و شهر انزلی در آینده نزدیک

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از راه اندازی مسیر گردشگری دریایی میان این منطقه و شهر انزلی خبر داد.

به گزارش خوبان، رضا مسرور در بازدید از زیرساخت‌ها و امکانات شهرستان بندر انزلی در حوزه‌های بندری، گمرکی و گردشگری بر لزوم تسریع در اجرای تفاهم نامه سال گذشته با اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان در جهت ایجاد مسیر گردشگری دریایی میان طرفین تصریح کرده و خواستار بهرهگیری از ظرفیت‌های دو طرف به منظور ایجاد مسیر گردشگری دریایی مابین اسکه مارینا منطقه آزاد انزلی، مارینا بندر انزلی و حوزه گردشگری تالاب بین المللی انزلی در جهت توسعه گردشگری دریایی در دریای خزر شد.

وی استراتژی سازمان متبوع خود را استفاده از تمامی توانمندی‌های استان در راستای هم افزایی به منظور بهره گیری حداکثری از ظرفیت‌های دریای خزر عنوان کرد.

وی افزود: با توجه به قرار گرفتن استان در کنار دریای خزر، کریدورهای بین المللی و باعنایت به زیرساخت‌های موجود و در حال احداث، باید با هم افزایی میان دستگاه‌های دولتی و باتکیه بر توان بخش خصوصی، نسبت به توسعه اقتصاد دریا محور استان و به تبع آن کشور اقدام کرد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به قرار گرفتن محدوده بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در محدوده این منطقه، نقش بندر انزلی و مجتمع بندری کاسپین را در توسعه اقتصادی استان و کشور حائز اهمیت خواند.

وی اظهار داشت: با اتصال این دو بندر به خط ریل سراسری، زمینه تسریع و توسعه حمل و نقل کالایی در مسیر شمال جنوب کشور مهیا شده و شاهد افزایش درآمدهای ارزی و اشتغالزایی ناشی از ظرفیت‌های متنوع کریدورهای بین المللی خواهیم بود.

در این بازدید با حضور ابوالقاسم یوسفی نژاد ناظر گمرکات استان، حمید رضا آبایی مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان و اسماعیل حیدری آزاد فرماندار شهرستان بندر انزلی از امکانات و زیرساخت‌های موجود در اسکله‌ها، انبارها، مخازن سوخت و غله و اسکله در حال ساخت مارینا دیدار و درخصوص الحاق محدوده چهل هکتاری جدید اداره کل بنادر و دریانوردی استان به منطقه آزاد انزلی توافق شد تا طرفین از طرق قانونی موضوع را پیگیری نمایند.

 

انتهای پیام/۸۵

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads