کد خبر: 187866 - تاریخ: دوشنبه، 10 ژوئن 2019 - 17:42

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان:

گیلان رتبه ۱۵ کشور را در پرداخت اشتغال روستایی دارد

علیزاده گفت: گیلان به نسبت ۵۰ درصد اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری با ۱۸۰ درصد مبلغ پرداخت شده رتبه پانزدهم کشوری را کسب کرده است.

به گزارش خوبان ،«عباس علیزاده» با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی از نیمه دوم سال ۹۶ تا کنون در کارگروه اشتغال استان گفت: تا کنون ۶ هزار و و ۵۱۰ میلیارد ریال تسهیلات روستایی و عشایری در چهار مرحله به استان ابلاغ شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه از این مقدار سه هزار و ۴۷۹ میلیارد ریال سهم دستگاه‌های اجرایی استان بود افزود: همچنین هزار و ۲۲۲ میلیارد ریال ویژه نهادهای حمایتی و هزار و ۸۰۹ میلیارد ریال ۳۰ درصد سهم متمرکز در کارگروه ملی تهران بوده که این ۳۰ درصد مختص طرح‌های ملی تعریف شده استان است.

وی با بیان اینکه از مجموع اعتبارات پنج هزار و ۸۷۲ میلیارد ریال اعتبارات روستایی و فراگیر مبلغ سه هزار و ۳۹۳ میلیارد ریال از طریق بانک‌های عامل به استان تخصیص یافته است اظهارداشت: تاکنون سه هزار و ۸۰۲ طرح با مبلغ ۲ هزار و ۶۸۸میلیارد ریال تایید که معادل ۵۰ درصد اعتبارات و پیش بینی اشتغال برای پنج هزار و ۶۷۶ نفر است.

علیزاده با اشاره به سهم شهرستان‌ها از اعتبارات روستایی گفت: شهرستان سیاهکل با پرداخت ۲۳۵ طرح به مبلغ ۱۱۹ میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال ۳۱۴ نفر معادل ۱۰۲ درصد سهم ابلاغی رتبه اول را کسب کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان آستارا کمترین جذب تسهیلات اشتغالزایی را به خود اختصاص داده است اعلام کرد: از میان دستگاه‌های اجرایی استان، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و صنعت و معدن و تجارت به ترتیب بیشترین رتبه جذب تسهیلات را داشته‌اند.

علیزاده در ادامه به اعتبارات اشتغال فراگیر اشاره و بیان کرد: از مجموع اعتبارات استان مبلغ هزار و ۸۲ میلیارد ریال معادل ۱۸ درصد کل اعتبار از طریق بانک‌های عامل پرداخت شده است.

وی ادامه داد: شهرستان سیاهکل و رضوانشهر به‌ترتیب بیشترین و کمترین جذب تسهیلات اشتغالزایی فراگیر را داشته‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در پرداخت تسهیلات فراگیر رتبه نخست را کسب کرد.

وی با اشاره به سهم نهادهای حمایتی کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید در تسهیلات اشتغالزایی بیان کرد: تاکنون کمیته امداد به ۸۰۵ طرح با مبلغ ۲۱۵ میلیارد ریال، بنیاد شهید با ۶۵ طرح به مبلغ ۳۸ میلیار ریال، و بهزیستی ۱۰ طرح به مبلغ ۶ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

علیزاده ادامه داد: در مجموع ۸۸۰ طرح با مبلغ ۲۵۸ میلیارد ریال و اشتغال ۹۰۳ نفر توسط نهادهای حمایتی، تایید و پرداخت شده است.

وی با اشاره به رتبه ملی گیلان در اشتغال روستایی اذعان کرد: استان گیلان به نسبت ۵۰ درصد اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری با ۲۲۱ درصد مبلغ مصوب رتبه ۱۳ کشوری و با ۱۸۰ درصد مبلغ پرداخت شده رتبه پانزدهم کشوری را کسب کرده است.

علیزاده به تسهیلات فراگیر و رتبه گیلان در این بخش با  38 درصد مبلغ مصوب استان اشاره و اعلام کرد:در این خصوص جایگاه نهم کشوری را دارا هستیم.

منبع: شبستان

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads