کد خبر: 187810 - تاریخ: یکشنبه، 9 ژوئن 2019 - 15:14

مدیرکل شیلات گیلان خبر داد:

رهاسازی ۱۵۰ میلیون قطعه بچه ماهی در گیلان/ایجاد ۵ هزار فرصت شغلی

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به اینکه سالانه حدود ۱۵۰ میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه های استان رهاسازی می شود، گفت: این اقدام زمینه ایجاد اشتغال ۵ هزار صیاد را فراهم می کند.

به گزارش خوبان،  صمد درویشی ظهر یکشنبه در حاشیه رها سازی بیش از یک میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه سفیدرود، اظهار کرد: سالانه حدود ۳۵ میلیون قطعه بچه ماهی از مجموع ۱۰۰ میلیون قطعه در رودخانه سفیدرود با حجم بیش از ۳ میلیارد متر مکعب رهاسازی می‌شود.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به سهمیه تولید و رهاسازی حدود ۲۷۰ میلیون قطعه ماهی استخوانی در استان های شمالی، گفت: از این میزان سهمیه استان گیلان حدود ۵۰ درصد است.

وی با بیان اینکه استان گیلان دارای ۱۰ رشته رودخانه شیلاتی است، افزود: رودخانه های شیلاتی به رودخانه هایی که امکان مهاجرت انبوه ماهیان استخوانی از جمله ماهی سفید را دارد گفته می شود.

درویشی با اشاره به جایگاه نخست استان گیلان در زمینه تولید ماهیان گرم آبی در طول سال‌های اخیر در کشور، بیان کرد: رهاسازی سالانه حدود ۱۵۰ میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه های گیلان امکان اشتغال حدود ۵ هزار نفر صیاد را فراهم می کند.

مدیرکل شیلات گیلان تاکید کرد: عملیات بازسازی ذخایر منجر به ایجاد شغل پایدار در استان، شرایط مناسب برای عرضه ۲۶ هزار تن ماهی، ایجاد ۱۲ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در بخش های آبزی پروری دریایی و توسعه صنعت دریایی می شود.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads