کد خبر: 187733 - تاریخ: شنبه، 8 ژوئن 2019 - 09:02

۱۱۰۰۰ نفر تعطیلات عید فطر از موزه‌های گیلان بازدید کردند

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: ۱۱ هزار نفر از گردشگران داخلی و خارجی در تعطیلات عید سعید فطر از موزه‌های گیلان بازدید کردند.

به گزارش خوبان، شهرود امیرانتخابی امروز در حاشیه بازدید از یک واحد گردشگری به استقبال بسیار خوب مردم از موزه‌های استان گیلان و بازدید آن‌ها از این مجموعه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: ۱۱ هزار نفر از گردشگران داخلی و خارجی در تعطیلات عید سعید فطر از موزه‌های گیلان بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری گیلان در تشریح نقاطی که در تعطیلات عید سعید فطر پذیرای بیشترین تعداد بازدیدکننده بودند عنوان کرد: بر اساس گزارش‌ها، قلعه رودخان در ایام تعطیلات عید سعید فطر میزبان بیش از ۵ هزار نفر از گردشگران داخلی و خارجی بوده است. 

امیرانتخابی با تأکید بر اینکه قلعه رودخان به عنوان بزرگترین دژ نظامی کشور محسوب می‌شود تصریح کرد: این منطقه در ایام تعطیلات عید سعید فطر امسال‌ میزبان گردشگران داخلی و خارجی زیادی بوده به‌طوری‌که رتبه نخست میزان بازدید گردشگران را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه طبق آمارهای موجود موزه میراث روستایی گیلان با ۳ هزار و ۴۸۶ نفر بازدیدکننده در رتبه دوم قرار دارد ابراز داشت: بر اساس آمارهای اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری گیلان موزه میراث فرهنگی ماسوله با بیش از ۲ هزار و ۸۲ نفر در رتبه سوم تعداد بازدیدکننده قرار دارد. 

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری گیلان در مورد آمار بازدیدکنندگان از سایر نقاط این استان در ایام تعطیلات عید سعید فطر نیز افزود: موزه تاریخ چای لاهیجان با ۲۴۶ نفر و موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی رشت با ۱۷۰ نفر بازدید‌کننده در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

امیرانتخابی در مورد موقعیت جغرافیایی و وضعیت گردشگری منطقه قلعه رودخان اظهار داشت: قلعه رودخان در ۲۳ کیلومتری شهر فومن واقع شده و مانند سال‌های گذشته در ایام تعطیلات از لحاظ گردشگری پیشتاز است به طوری‌که در صدر بیشترین بازدید‌کنندگان موزه‌های گیلان قرار دارد. 

انتهای پیام/ح


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads