کد خبر: 187570 - تاریخ: سه‌شنبه، 4 ژوئن 2019 - 14:48

روز گذشته ؛

یک واحد بوم گردی در خمام افتتاح شد

یک واحد بوم گردی در روستای کلاچاه دوم با حضور مسئولان افتتاح شد.

به گزارش خوبان خبر؛ مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان روز گذشته در مراسم افتتاح یک واحد بوم گردی در روستای کلاچاه دوم اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۶۰۰ موافقت اصولی برای ساخت واحدهای بوم گردی در این استان صادر شده است.

 شهرود امیرانتخابی با بیان اینکه این واحدها در فرایند کار اداری و در شرایط دریافت تسهیلات هستند، افزود: در حال حاضر ۴۹ واحد بوم گردی در سطح استان گیلان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در مورد سرقت کتیبه سر در مسجد جامع لشت نشاء نیز گفت: بی توجهی هیات امنا مسجد نسبت به تعهدی که به میراث فرهنگی و گردشگری استان داده بودند، سبب چنین اتفاقی شد.

امیر انتخابی با بیان اینکه برای نگهداری و حفظ و حراست از این اثر ملی بر عهده هیات امنای مسجد جامع بود، یادآور شد: بعد از ثبت این اثر تصمیم گرفته شد که کتیبه به صورت امانت به موزه رشت انتقال پیدا کند اما هیات امنای مسجد خواستار نگهداری آن شدند و میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان در جلسه ای که با حضور یگان حفاظت، امام جمعه و هیات امنا بود تفاهمنامه‌ای امضا کردند که مسئولیت نگهداری و حفظ این اثر تاریخی بر عهده مسجد است.

گفتنی است این واحد بوم گردی در زمینی به مساحت ۱۴ هزار متر با سرمایه گذاری ۱ میلیارد تومانی ساخته شده است.

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads