کد خبر: 187567 - تاریخ: دوشنبه، 3 ژوئن 2019 - 19:24

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان؛

در حوزه ناهنجاری‌های اجتماعی، آگاهی بخشی شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان بر ضرورت تلاش مضاعف همراه با هم‌افزایی جمعی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتمایی تأکید کرد و حوزه ناهنجاری‌های اجتماعی را نیازمند آگاهی بخشی خواند و از رسانه ها خواست در این بخش، کمک کنند.

به گزارش خوبان، ارسلان زارع عصر دوشنبه در جلسه مشترک کمیته ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی استان در رشت، با بیان اینکه امروز اخلاق و کرامت انسانی نیاز اصلی بشریت است، اظهار داشت: باید همگان در تحقق بیشتر این فریضه دینی و اخلاقی تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه در همان ماه‌های نخستین پس از پیروزی انقلاب امام خمینی (ره) کوشید مقوله رفاه اجتماعی را که شاخص توسعه محروم بود، در شهرها و روستاها افزایش پیدا کند، گفت: ایشان توانستند برای هر مشکلی بر اساس قانون شاخص‌های توسعه تعریف و اجرایی کنند که تشکیل نهضت سوادآموزی نمونه بارز آن است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) بر حضور کودکان، نوجوانان و حتی سالمندان در کلاس‌های نهضت سوادآموزی تأکید داشتند، تصریح کرد: اقدامات خیلی خوبی در آن دوره صورت گرفته که امروز هم استمرار دارد.

وی با بیان اینکه در همه موضوعات راهکار مشخصی بر مبنای قانون اساسی و قوانین مدنی ما وجود دارد گفت: اجرای صحیح قانون و تمکین به آن وظیفه‌ای همگانی است.

زارع توجه به رفع مشکلات متکدیان و کودکان کار را امری ضروری دانست و افزود: لازم است که در جهت رفع این ناهنجاری اجتماعی با کمک دستگاه‌های متولی، اردوگاهی مناسب با رعایت استانداردها و نظارت فرمانداری رشت، توسط شهرداری رشت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی جهت تأمین بودجه تهیه شود.

وی گفت: برای پرداختن به این مسئله می‌توان از امکانات دولتی بلااستفاده برای واگذاری به شهرداری در چارچوب قانونی مشخص جهت احداث امکان نگهداری متکدیان و کودکان کار استفاده کنند.

زارع با بیان اینکه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتمایی باید تلاش مضاعف همراه با هم‌افزایی جمعی داشته باشیم، خاطر نشان کرد: لازم است تا از فرصت تبلیغ و فرهنگ سازی استفاده کنیم که رسانه ملی و دستگاه‌های فرهنگی فرصتی مطلوب در جهت کاهش این آسیب اجتماعی هستند.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، کارشناسان دادگستری و بهزیستی در جهت کاهش آسیب در حوزه تکدی‌گری و کودکان کار با رویکرد مشاوره تأکید کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان سامانه سیب را یکی از بهترین سامانه‌های بین‌المللی برای رصد دانشگاه علوم‌پزشکی دانست و افزود: از این ظرفیت می‌توان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کاهش آن استفاده کنیم.

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads