کد خبر: 187552 - تاریخ: دوشنبه، 3 ژوئن 2019 - 17:23

مسئول مرکز جامع سلامت شماره ۲ خمام خبر داد ؛

طرح بسیج ملی فشار خون همزمان با سراسر کشور در خمام اجرا می شود

مسئول مرکز جامع سلامت شماره ۲ خمام درباره اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون، گفت: بسیج ملی فشار خون از ۱۸ خرداد ماه تا ۱۵ تیر ماه امسال همزمان با سراسر استان گیلان در خمام نیز انجام می‌شود.

 مسئول مرکز جامع سلامت شماره ۲ خمام عصر امروز در گفتگو با خبرنگار خوبان خبر درباره اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون، گفت: بسیج ملی فشار خون از ۱۸ خرداد ماه تا ۱۵ تیر ماه امسال همزمان با سراسر استان گیلان در خمام نیز انجام می‌شود.

چیترا ستوده با بیان اینکه برخی از افراد جامعه دارای فشار خون بالا بوده اما از بیماری خود خبر ندارند، تصریح کرد: فشار خون بالا عامل بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های کلیوی است.

وی با بیان اینکه با وجود اطلاع رسانی و آگاه سازی ۶۰ درصد بیماران از ابتلا به فشار خون اطلاع ندارند؛ اظهار داشت: بیماری های غیرواگیر به ویژه بیماری های قلبی و عروقی و به خصوص فشار خون، یکی از مهمترین دلایل مرگ و میر مردم است،

 مسئول مرکز جامع سلامت شماره ۲ خمام ادامه داد : در سال ۹۶ حدود ۳۸۰ هزار مرگ در کشور گزارش شد که ۱۶۱ هزار مورد به دلیل بیماری های قلبی و عروقی بود که ۹۷ هزار مورد از مرگ و میر مردم به دلیل فشار خون بوده است.

چیترا ستوده اظهار داشت: پیش بینی می شود که در اجرای بسیج ملی فشار خون در خمام، حداقل ۱۰۰۵۳ در مرکز بهداشت ۲ و ۱۱۱۵۱ نفر در مرکز بهداشت ۱ تحت غربالگری فشار خون قرار گیرند.

 مسئول مرکز جامع سلامت شماره ۲ خمام در پایان گفت: تمامی افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی می توانند برای دریافت خدمات رایگان سنجش فشارخون به مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و خانه های بهداشت  مراجعه کنند. 

 

به گزارش خوبان خبر؛ یکی از عوامل خطر ابتلا به بیماری فشارخون مصرف بیش از اندازه نمک است، عاملی که می تواند افراد را در معرض ابتلا به این بیماری قرار دهد. بر اساس آمار، متوسط مصرف نمک روزانه در کشور ما ۱۱ گرم است در حالی که بر اساس استاندارد، بایستی پنج گرم باشد، تنها ۱۲ درصد افراد در کشور در رژیم غذایی شان میزان مصرف نمک را رعایت می کنند. 

خبرنگار : معین قیامی 

انتهای پیام/۳۶۹۹۷۸۸


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads