کد خبر: 187531 - تاریخ: دوشنبه، 3 ژوئن 2019 - 08:42

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گیلان؛

اجرای ۵برنامه پژوهشی کاوش‌های باستان شناسی

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گیلان از اجرای ۵برنامه پژوهشی کاوش‌های باستان شناسی در گیلان خبر داد.

به گزارش خوبان، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: از حریم محوطه باستانی آق اولر و مریان تالش بازنگری و گمانه زنی انجام شده و  باتوجه به تعیین حریم که برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده بود، قرار شد این طرح را در این منطقه به اجرا کنیم.
شهرود امیر انتخابی هدف از کاوش های باستان شناسی و طرح پژوهشی را ساماندهی قلعه صلصال که یکی از قدیمی ترین قلعه ها غرب گیلان دانست. 
وی همچنین از کاوش های باستان شناسی در محوطه باستانی لیارسنگ بن در ارتفاعات املش خبرداد و افزود:از جمله کاوش های مهم و ارزشمندی است که بزودی انجام می شود و این کاوش ها ناگفته های دوران اشکانیان و ساسانیان را مشخص می کند.
مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گیلان در خصوص اعتبارات ایجاد سایت موزه لگموج تصریح کرد: اعتبارات لازم پیش بینی شده و به زودی تخصیص خواهد یافت.
امیر انتخابی با اشاره به اینکه گمانه زنی تونل خرم رود دیلمان شهرستان سیاهکل و محوطه لگموج املش نیز در دست اقدام است گفت: در ۲فصل بهار و تابستان برنامه های پژوهشی با حضور پژوهشگران گیلانی اجرا می شود.

انتهای پیام/۲۵۹۸

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads