کد خبر: 187482 - تاریخ: یکشنبه، 2 ژوئن 2019 - 09:14

در جلسه شورای برنامه ریزی گیلان مطرح شد:

اشتغال ۵۷۶۰ نفر از محل توزیع استانی منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه

جلسه شورای برنامه ریزی گیلان با رویکرد تبصره ۱۸ قانون بودجه برگزار شد که مسئولان از ایجاد اشتغال برای ۵۷۶۰ نفر در گیلان از محل توزیع استانی منابع این تبصره خبر دادند.

به گزارش خوبان،  عصر شنبه سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان گیلان با رویکرد تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ در سالن شهید انصاری استانداری این استان برگزار شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در تشریح این تبصره در قانون بودجه اظهار کرد: هدف از این تبصره اجرای برنامه هایی برای ایجاد اشتغال گسترده و مولد بین جوانان تحصیلکرده است.

کیوان محمدی درباره منابع مالی این قانون نیز گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان از منابع مالی اجرای تبصره ماده ۱۸ توسط دولت، ۱۵ میلیارد از صندوق توسعه ملی و ۳۰ میلیارد تومان از این منابع از طریق تسهیلات بانک‌ها پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان تصریح کرد: اجرای تبصره ۱۸ قانون بودجه از حول هفت دستگاه اجرایی و با هفت برنامه محوری شامل شرکت های دانش بنیان، بافت فرسود شهری، بخش کشاورزی، صنعت و معدن، بخش کشاورزی، فرهنگ و هنر، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

محمدی ادامه داد: تاکنون دستگاه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و پارک علم و فناوری در این زمینه سیاست‌های اداره کل خود را با وزارتخانه و در سطح ملی مشخص نکردند.

پرداخت تسهیلات ۸۴۱ میلیاردی به طرح های نیمه تمام گیلان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به خدمات این سازمان در عملکرد تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۷، اظهار کرد: تامین تسهیلات مورد نیاز جهت تکمیل و راه اندازی طرح های نیمه تمام صنعتی و معدنی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد جز برنامه این سازمان است.

فرهاد دلق‌پوش به تامین تسهیلات سرمایه در گردش برای تحرک اقتصادی نیز اشاره کرد و ادامه داد: تامین تسهیلات در راستای توسعه واحدهای موجود برای بازسازی، کاهش آلایندگی، افزایش کیفیت محصولات و ظرفیت تولیدات برای رقابت پذیری از دیگر اقدامات است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان درباره توزیع تسهیلات وزارت صنعت و معدت و تجارت در این استان از محل منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ نیز گفت: ۸۴۱ میلیارد ریال برای طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی در استان گیلان، ۱,۰۷۳میلیارد ریال برای بازسازی و نوسازی صنایع و ۱,۸۲۴ ریال برای سرمایه در گردش پرداخت شده است.

دلق‌پوش درباره میزان اشتغال در گیلان از محل توزیع اعتبارات قانون تبصره ۱۸ افزود: در طرح‌های نیمه‌تمام ۱۲۳۵ نفر، در بازسازی و نوسازی ۲۲۵۴ نفر، در بخش سرمایه در گردش ۱۷۷۱ نفر و در مجموع ۵۷۶۰ نفر از محل توزیع استانی منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ شغل ایجاد شده است.

کد خبر ۴۶۳۱۲۴۱
انتهای پیام۸/

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads