کد خبر: 18745 - تاریخ: سه‌شنبه، 12 فوریه 2013 - 19:12

فاجعه برای ورزش ایران؛ حذف کشتی از مسابقات المپیک

خوبان خبر: مهمترین علت عدم حضور کشتی در بازی های المپیک، عدم اقبال تماشاگران برای خرید بلیط مسابقات کشتی بوده و به نظر می رسد خریداران حق پخش بازی های المپیک که مجموعه بازی ها را خریداری می کنند نیز در این مسئله تاثیر گذار بوده اند چرا که همواره بر عدم اقبال مخاطبان به مسابقات این رشته ورزشی اشاره مستقیم داشته اند.

با توجه به اعلام رسمی IOC با حذف کشتی از رشته های ورزشی این مسابقات، در المپیک آینده ایران نخواهد توانست چندان جایگاه مناسبی را به دست اورد.

به گزارش خوبان به نقل از عصرخبر، طبق تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک سال 2016 آخرین المپیک برای حضور کشتی‌گیران در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان خواهد بود.

IOC در جلسه‌ای که داشت تصمیم گرفت از سال 2016 به بعد کشتی از رقابت‌های المپیک حذف شود. یکی از مقامات IOC به خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکاگفت که اعضای هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک تصمیم گرفتند که با حذف رشته کشتی، همچنان 5 رشته‌ای که در خطر حذف بود را حفظ کنند.

هیات اجرایی IOC این تصمیم را پس از بررسی 26 رشته حاضر در المپیک گرفت.

طبق آیین‌نامه حذف یک رشته ورزشی به کمیته بین‌المللی المپیک اجازه خواهد داد که رشته دیگری را وارد کند.

پیش از این برخی منابع از حذف احتمالی تکواندو از بازی‌های المپیک خبر داده بودند.

بنابراین گزارش، مهمترین علت عدم حضور کشتی در بازی های المپیک، عدم اقبال تماشاگران برای خرید بلیط مسابقات کشتی بوده و به نظر می رسد خریداران حق پخش بازی های المپیک که مجموعه بازی ها را خریداری می کنند نیز در این مسئله تاثیر گذار بوده اند چرا که همواره بر عدم اقبال مخاطبان به مسابقات این رشته ورزشی اشاره مستقیم داشته اند و حذف کشتی در راستای سیاست های مالی iOC قابل تصور است.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads