کد خبر: 187136 - تاریخ: یکشنبه، 26 می 2019 - 09:13

آمار سرطان روده در کشور کمتر از میانگین جهانی است

رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد گیلان آمار سرطان روده در کشور را کمتر از میانگین جهانی عنوان کرد و گفت: در کشور سالانه ۱۱۲ هزار نفر مبتلا به سرطان روده می‌شوند که معادل ۱۵۸ نفر از صد هزار نفر است.

به گزارش خوبان، فریبرز منصور قناعی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به  افزایش آمار سرطان روده در استان گیلان، اظهار کرد: سرطان روده یک بیماری مزمن و غیر واگیردار است که متأسفانه در چند سال اخیر شیوع این بیماری در استان گیلان روند رو به افزایشی داشته که باید برای آن فکری اندیشیده شود.

وی با اشاره دلایل نام‌گذاری شعار انجمن جهانی گوارش، گفت: پیشگیری از مبتلا شدن به بسیاری از بیماری‌ها ازجمله سرطان بسیار راحت است به همین دلیل شعار امسال انجمن جهانی گوارش، تشخیص زودرس سرطان روده است.

رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد گیلان با اذعان به اینکه اگر مردم و جوانان از خود تحرک بیشتری نشان دهند از مبتلا شدن به این بیماری جلوگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: بیماری التهابی روده یک بیماری خود ایمنی است که براثر چاقی زیاد، مصرف مواد مخدر و کم‌تحرکی ایجاد می‌شود.

قناعی آمار سرطان روده در کشور را کمتر از میانگین جهانی عنوان کرد و افزود: بر اساس آمارگیری و تحقیقات انجام‌شده، در کشور سالانه ۱۱۲ هزار نفر مبتلا به سرطان روده می‌شوند که معادل ۱۵۸ نفر از صد هزار نفر است.

وی با اشاره به میران مرگ‌ومیر ناشی از سرطان روده در کشور تصریح کرد: در طول سال چهار هزار نفر از کسانی که به سرطان روده مبتلا هستند شناسایی می‌شوند ضمن اینکه هفت هزار نفر هم جان خود را از دست می‌دهند.

رئیس مرکز تحقیقات گوارش و کبد گیلان مهم‌ترین راه جلوگیری از مبتلا شدن به سرطان روده را غربالگری دانست و گفت: اگر مردم هر شش ماه و یا هر یک سال، آزمایش و‌ چکاف دهند می‌توانند از جلوگیری به سرطان روده جلوگیری یا به‌موقع تشخیص داده شود.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads