کد خبر: 187130 - تاریخ: شنبه، 25 می 2019 - 21:53

نرخ مشارکت اقتصادی در استان گیلان افزایش یافت

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان گیلان در سال۹۷ افزایش یافته است که نشان‌دهنده فعال بودن بازار کار در این استان است.

به گزارش خوبان، بابک دین‌پرست عصر در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی در استانداری گیلان اظهار داشت: موضوعات مربوط به آزادسازی حریم دریا یک مساله بدون تعارف است که باید هماهنگی‌ها و بررسی‌های لازم در آن به شکل جدی انجام شود.

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با بیان اینکه گیلان دارای تالاب‌های زیادی است که برخی از این تالاب‌ها به شدت در حال تخریب هستند گفت: در راستای حل مشکل تالاب بندرانزلی نیز برنامه‌ریزی‌ها انجام شده که مستلزم تلاش بسیار در این زمینه است.

دین‌پرست با اشاره به اینکه استان گیلان دارای دو منطقه ویژه اقتصادی است که باید از این ظرفیت نیز به نحو احسن استفاده شود افزود: در روزهای آتی، کمیسیون مشترک دو کشور ایران و روسیه جهت افزایش مبادلات تجاری دو کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه وزارت کشور در راستای حل مشکل تالاب بندر انزلی از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد ابراز داشت: به عقیده بنده تالاب بندر انزلی باید زنده و پویا بماند و به شکل مرداب نباشد و دولت و وزارت کشور نیز در این مسیر از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند.

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با اشاره به اینکه با توجه به ظرفیت‌های متعدد استان گیلان، میزان بهره‌بهرداری و استفاده از ظرفیت‌های استان بسیار اهمیت دارد گفت: با توجه به ظرفیت‌های متعدد، نرخ بیکاری یکی از مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی ظرفیت‌های یک استان است.

دین‌پرست با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان گیلان نسبت به سال ۹۶ حدود ۷ دهم درصد افزایش یافته است افزود: نرخ بیکاری در استان گیلان باید با توجه به شاخص‌های ویژه این استان مورد بررسی قرار گیرد و به این مساله به شکل جدی پیگیری شود. 

وی با اشاره به اینکه ۱۸ استان در راستای نرخ مشارکت اقتصادی افزایش داشتند ابراز داشت: استان گیلان هم در سال ۹۷ با افزایش نرخ مشارکت اقتصادی روبه‌رو بود که نشان‌‌دهنده فعال بودن بازار کار در این استان است.

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور به مساله اشتغال روستایی، بررسی طرح رونق تولید، تحقق توافقات بانک‌ها و دریافت‌کنندگان تسهیلات این حوزه اشاره کرد و افزود: البته مشکل زباله و فاضلاب نیز یکی از مشکلات جدی استان‌های ساحلی است.

دین‌پرست، برگزاری بیش از ۲۰۰ جلسه شورای گفت‌وگو در سطح کشور را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: استان گیلان از حیث برگزاری جلسات شورای گفت‌وگو در کشور دارای رتبه ۱۵ است.

وی با بیان اینکه ۱۴ واحد مشکل‌دار با مجموع اشتغال ۴ هزار و ۸۰۰ نفر در استان گیلان وجود دارد خاطرنشان کرد: بنابراین اقدامات اساسی و لازم جهت اینکه این واحدهای مشکل‌دار و با وضعیت بحرانی در استان سریع‌تر به وضعیت عادی برگردند باید انجام و اجرا شود.

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با بیان اینکه در سال ۹۸ و در مسیر رونق تولید، ۷ طرح و مأموریت ویژه برای فرمانداران شهرستان‌ها در کشور در نظر گرفته شد افزود: نخستین مأموریت فرمانداران، تهیه لیست بنگاه‌های فعال اقتصادی همراه با افراد شاغل آن بنگاه در شهرستان است.

دین‌پرست با اشاره به اینکه تلاش در مسیر افزایش میزان تولید واحدهایی که کمتر از ظرفیت‌ خود در حال فعالیت هستند نیز دومین وظیفه اساسی فرمانداران است گفت: در این راستا، بررسی وضعیت واحدهای تولیدی راکد و تعطیل‌شده و تلاش در مسیر احیاء آن‌ها نیز سومین وظیفه اساسی فرمانداران است.

وی ابراز داشت: بررسی مدام و پیگیری جدی واحد‌های مشکل‌دار و بحرانی در سطح شهرستان‌ها، بهره‌برداری طرح‌های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد، واگذاری طرح‌های نیمه تمام نیز جزء دیگر مأموریت‌ها و وظایف ویژه فرمانداران در سطح شهرستان‌ها است.

انتهای پیام/ن

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads