کد خبر: 187105 - تاریخ: شنبه، 25 می 2019 - 17:18

جانشین رئیس پلیس راهور گیلان :

۶۰ درصد جانباختگان تصادفات شهرهای گیلان عابران پیاده هستند

جانشین رئیس پلیس راهور گیلان با اشاره به فرارسیدن شب های قدر و پوشش لباس مشکی توسط عزاداران گفت: عابران پیاده تلاش کنند تا با اقداماتی توسط رانندگان دیده شوند.

به گزارش خوبان، سرهنگ امیر طالبی روز شنبه  با اشاره به اینکه عابران پیاده در صدر قربانیان تصادفات استان هستند، افزود: عابران پیاده بایستی در شب های قدر که پوشش مشکی بر تن دارند؛ هنگام تردد در حاشیه معابر بر خلاف جهت حرکت خودروها، حرکت کنند.

وی اضافه کرد: همچنین عابران پیاده می توانند از چراغ قوه تلفن همراه و یا شبرنگ برای دیده شدن استفاده کنند؛ ضمن اینکه بایستی به این نکته توجه داشت که دیده شدن رانندگان و خودروها توسط عابران پیاده به معنای دیده شدن عابران پیاده از سوی رانندگان نیست.

جانشین رئیس پلیس راهور گیلان  با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از جانباختگان تصادفات در محدوده شهری استان را عابران پیاده تشکیل می دهند، تصریح کرد: علاوه بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان، براساس قوانین راهنمایی و رانندگی عابران پیاده نیز در تصادفات مسئول هستند؛ از اینرو، عابران پیاده نباید رانندگان را در معرض خطر تصادف قرار دهند.

سرهنگ طالبی در ادامه به پوشش ترافیکی شهرهای استان طی شب های قدر نیز اشاره و بیان کرد: نیروهای پلیس برای روان سازی ترافیک در این شب های عزیز اهتمامی ویژه دارند.

انتهای پیام/۸۵


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads