کد خبر: 187096 - تاریخ: شنبه، 25 می 2019 - 13:09

سیلاب سال گذشته خسارت‌های زیادی به راه‌ها و ابنیه گیلان وارد کرد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت:‌ بازسازی خسارت‌های زیادی که سیلاب سال گذشته در جسم راه‌ها، پل‌ها‌ و رویه راه‌های فرعی و اصلی گیلان ایجاد کرده به علت شدت تخریب‌ها هنوز به پایان نرسیده است.

به گزارش خوبان ، محمدرضا نازک‌کار اظهار داشت: بازسازی خسارت‌هایی که سیل سال گذشته در گیلان ایجاد کرده به‌علت شدت تخریب‌ها هنوز به پایان نرسیده است اما با توجه به اعتبارات اختصاص داده شده امیدواریم روند مرمت ابنیه و راه‌های آسیب‌دیده هر چه سریع‌تر به پایان برسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان تنوع و گستردگی شبکه راه‌ها و شرایط اقلیمی و جوی خاص حاکم بر این استان را مورد توجه قرار داد و افزود: بارش‌های مستمر، رطوبت بالا، گردشگرپذیر بودن و تردد بی‌وقفه در محورهای گیلان موجبات تسریع در روند آسیب به راه‌های استان می‌شود.

نازک‌کار اهمیت و جایگاه ویژه اجرای عملیات راهداری در بخش نگهداری راه‌ها و تأسیسات جانبی راه‌ها را در گیلان مورد تأکید قرار داد و عنوان گرد:‌ درسیلاب‌های سال گذشته گیلان مجموعاً به ۷۸ دستگاه از پل‌ها آسیب جدی وارد شد که از این تعداد ۸ دستگاه از این پل‌ها به صورت صددرصد تخریب شد.

وی از بروز بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ مورد رانش،‌ ریزش و لغزش در جسم راه‌های گیلان بر اثر جاری شدن سیلاب‌های سال گذشته سخن گفت و تصریح کرد: با توجه به خسارت‌های وارده احداث دیوارهای حایل – ضامن و تثبیت بستر جسم راه به طول تقریبی ۱۱ هزار متر در استان گیلان نیاز است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه سطح رویه ۵۴ محور اعم از محورهای روستایی، فرعی و شریانی دچار آبشستگی و تخریب آسفالت به میزان ۹۰۰ هزار متر مربع شده افزود: برخی از این آسیب‌ها بازسازی شدند اما بخشی دیگر از آن،‌ همچنان توسط پیمانکاران در حال انجام است.

نازک‌کار تلاش برای احداث پل‌های ۴ و ۶ متری در محور پونل به خلخال که در اثر سیل سال گذشاه تخریب ‌شده بود را از اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان خواند و بیان داشت:‌ انعقاد قرارداد و شروع عملیات اجرایی جهت احداث پل کیازنیک شهرستان املش توسط این اداره کل انجام شده است.

وی احداث دیوار حایل در محور اسالم به خلخال به منظور جلوگیری از ریزش‌های ناشی از آب‌های حاصل از مسیل‌ها را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: شن‌ریزی و تسطیح راه‌های روستایی، کوهستانی شهرستان تالش بمیزان ۲‌ هزار و ۸۰۰ متر مکعب با موفقیت به پایان رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با تأکید بر اجرای عملیات راه‌سازی شامل خاکبرداری، خاکریزی و احداث ابنیه در محور تخریبی روستایی کاکرود شهرستان رودسر اظهار داشت: شن‌ریزی و شانه‌سازی بسیاری از محورهای روستایی شرق و غرب استان، به میزان ۹۸ هزار مترمکعب انجام شده است.

نازک‌کار مجموع خسارات وارده سیل سال گذشته به جسم راه و سازه‌های منصوب به راه‌های گیلان را معادل ۷۵۹ هزار و ۴۵۰ میلیون ریال اعلام کرد و ابراز داشت:‌ با توجه به شدت خسارت‌های وارده و همزمان با تخصیص اعتبارات مالی، کار بازسازی خسارت‌های باقی‌مانده به تدریج آغاز می‌شود.

انتها‌ی پیام/ن

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads