کد خبر: 187088 - تاریخ: شنبه، 25 می 2019 - 08:58

معاون هلال احمر گیلان:

ایجاد ۱۶۷خانه هلال درگیلان/ هدف ارتقای توانمندی جوامع روستایی است

معاون جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۶۷ خانه هلال در این استان راه اندازی شده است، گفت: ارتقای توانمندی جوامع روستایی هدف اصلی از ایجاد خانه های هلال است.

به گزارش خوبان ؛ بهزاد پرستش در حاشیه مراسم سومین دوره آموزش آمادگی در برابر مخاطرات ویژه مسئولان و دبیران خانه‌های هلال  گفت: با توجه به مصوبه شورای عالی مدیریت بحران کشور در گیلان جمعیت هلال احمر موظف به ایجاد خانه‌های هلال در سطح روستاهای این استان شده است.

پرستش با بیان اینکه آموزش مسئولان خانه‌های هلال در راستای ارتقای توانمندی جوامع روستایی و افزایش تاب آوری جامعه است، اظهار کرد: در این دوره آموزشی، ۱۳ دهیار و ۱۳ دبیرخانه هلال از شهرستان‌های لنگرود، املش و رودسر شرکت کردند.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در این دوره آموزشی درباره نحوه و هدف شکل گیری خانه‌های هلال و ارتقای آمادگی جامعه در برابر مخاطرات آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر گیلان در ادامه با اشاره به اینکه به راه اندازی ۱۶۷ خانه‌های هلال در این استان، تصریح کرد: خانه‌های هلال با گسترش آموزش‌های امدادی سبب افزایش آگاهی مردم در برابر حوادث و آسیب‌های اجتماعی می‌شوند.

وی با بیان اینکه این سومین دوره آموزشی خانه‌های هلال است که مسئولان و دبیران خانه‌های هلال املش، لنگرود، رودسر در آن شرکت کرده اند، ادامه داد: در این کارگاه ها تلاش می شود تا آگاهی لازم در زمینه مخاطرات داده شود.

پرستش در ادامه با اشاره به اینکه محور آموزش‌ها بر پایه پیشگیری و آمادگی در موضوعات مختلف از جمله تصادفات، سیلاب و زلزله برنامه ریزی شده است، افزود: در این دوره‌ها، مدیریت بحران آموزش داده شود.

وی در ادامه گفت: به غیر از شهرستان‌های یاد شده در شهرستان های سیاهکل، رشت، رودبار، آستانه و لاهیجان نیز این جلسات آموزشی برگزارشده است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads