کد خبر: 187067 - تاریخ: جمعه، 24 می 2019 - 12:14

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

پیش‌بینی ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای تأمین کالای ضروری مردم در مجلس

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیش‌بینی ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای تأمین کالای ضروری مردم در مجلس گفت: در شرایط فعلی کشور با توجه به تحریم‌ها نیاز داریم برای تأمین مایحتاج ضروری مانند گوشت و مرغ و روغن به مردم کالابرگ ارائه کنیم.

سید کاظم دلخوش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه در جریان گرانی‌های اخیر و مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم قرار دارد، اظهار کرد: در بودجه کشور برای تأمین مایحتاج ضروری مردم پیش‌بینی درآمد و هزینه‌داریم که مربوط به بخش‌های عمرانی، حقوق و دستمزد می‌شود.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه استکبار گفت: تحریم‌ها موجب شده بخش زیادی از منابع بودجه‌ای از کشور گرفته شود و ضعف نظارتی نیز عامل دیگری در گرانی‌هاست که به بخش‌های مختلف نظارتی و اجرایی برمی‌گردد.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشترین درآمد خاورمیانه به‌خصوص کشور ایران از طریق نفت تأمین می‌شود، افزود: تا زمانی که بحث برجام مطرح بود نفت سه بشکه صادر می‌شد اما امروز این مقدار بسیار کاهش‌یافته و بخشی از درآمد کشو کاهش‌یافته است و از طرفی هزینه‌ها بالا رفته است.

دلخوش بیان اینکه در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی با ۴۰ هزار میلیارد تومان بودجه، حقوق و دستمزد را تأمین می‌کردیم، تصریح کرد:درگذشته با ۴۰ هزار میلیارد تومان بودجه کشور بسته می‌شد ولی اکنون با هزار و ۸۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه در مجلس تصویب‌شده که این امر نشان‌دهنده افزایش هزینه‌های کشور است.

وی با اعلام میزان مبلغ بودجه عمومی کشور گفت: بودجه عمومی کشور ۴۴۸ هزار میلیارد تومان است که اگر تحقق پیدا کند مشکلات را دسته‌بندی و برای حل آن تلاش می‌کنیم اما همین بودجه نیز در اثر تحریم‌ها تقریباً نصف شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مالیات‌ها به دلیل عدم تحقق درآمد نفتی غیرقابل‌وصول شده، گفت: مشکلات کارخانجات و تولید با کاهش مالیات‌ها افزایش پیدا می‌کند و ضعف مدیریتی نیز یکی دیگر از مشکلات این حوزه است.

دلخوش با اشاره به پیش‌بینی ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای تأمین کالای ضروری مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما در شرایط فعلی کشور با توجه به تحریم‌ها نیاز داریم به مردم کالابرگ ارائه کنیم تا مشکلاتشان کاهش یابد و بتوانند مایتاج ضروری خود را تهیه کنند.

وی با بیان اینکه نظارت بر توزیع کالابرگ باید به‌گونه‌ای باشد که همان محصولی که در تهران توزیع می‌شود در آخرین روستای کشور نیز با همان کیفیت در دست مردم قرار بگیرد، تصریح کرد: در مجلس شورای اسلامی بیش از هشت هزار سؤال در خصوص نظارت از وزرا دارند؛ قانون‌گذار باید در جایگاه قانون‌گذار این قانون را خوب نوشته و نهادهای حاکمیتی نیز باید نظارت را جدی بگیرند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه اگر هر کس در کشور وظیفه خود را به‌درستی انجام دهد مشکلی در کشور نخواهیم داشت، بیان کرد: باید از طریق دستگاه‌های ذی‌ربط قاطعانه با متخلفین چه در دستگاه‌های اداری و چه در دستگاه‌های خصوصی و نظارتی برخورد جدی شده تا مشکلات مردم مرتفع شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مقام معظم رهبری بیش از ۱۰ سال است که در خصوص رونق تولید و اقتصاد مقاومتی تأکید می‌کنند، افزود: ما در ارتباط با مسائل اقتصادی و رونق تولید هیچ قانونی را کم نداریم و برای بخش خصوصی مترقی‌ترین قانون ما اصل ۴۴ یا رفع موانع تولید است.

دلخوش با بیان اینکه اتاق بازرگانی در کشو، بخش خصوصی و تعاونی‌ها باید قوی‌تر با نیازهای مردم روبرو شوند، گفت: در این بخش‌ها قوانین لازم نوشته‌شده و این افراد باید قوانین را احصا کنند چراکه ما هیچ نقص قانونی در کشور نداریم و مجلس کار خود را به‌خوبی انجام داده و بخش خصوصی با تفکیک قانون اصل ۴۴ در اجرا تازه ورود کرده و باید پخته‌تر عمل کند و نقایص را بهتر پیگیری کند.

 

انتهای پیام/۳۲۱۵۳


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads