کد خبر: 187037 - تاریخ: پنج‌شنبه، 23 می 2019 - 19:34

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان ؛

ساخت و ساز جدید در بستر رودخانه‌های گیلان ممنوع شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت: هر نوع ساخت و ساز جدید در بستر رودخانه‌های گیلان ممنوع است.

به گزارش خوبان، علی اوسط اکبری مقدم صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تخلفات عدیده‌ای که در حوزه ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه‌های گیلان انجام شده است در قدم نخست از هر نوع ساخت و ساز و ساز جدید در این حوزه‌ها به شدت جلوگیری به عمل می‌آید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به اینکه تخلفات یاد شده در گذشته به علت عدم توجه دستگاه‌های ذیربط در حریم و بستر رودخانه‌های استان انجام شده است عنوان کرد:‌ برای هر کدام از سازه‌ها و ساختمان‌هایی که در این حوزه‌ها ساخته شده‌اند بر اساس مفاد قانونی تصمیم‌گیری می‌شود. 

اکبری‌مقدم از ادامه فعالیت ساختمان‌هایی که با مجوزهای قانونی در بستر و حریم رودخانه‌ها ساخته شده‌اند خبر داد و تصریح کرد:‌ برای جلوگیری از وقوع حوادث غیرمترقبه در زمان  قوع سیلاب از ساخت کلیه سازه‌های فاقد مجوزهای قانونی در بستر و حریم رودخانه‌های گیلان جلوگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای گیلان تا چند روز آینده موظف به ارائه کلیه اطلاعات مربوط به حرایم رودخانه‌های استان به استانداری شده است ابراز داشت: این اطلاعات جمع‌آوری و طبقه‌بندی شده در اختیار استانداری گیلان و تمام فرمانداری‌های شهرستان‌های استان قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان چشم‌پوشی،‌ عدم توجه و بی‌تفاوتی تمامی حوزه‌های مرتبط را عامل تشدید ساخت و سازهای غیرقانونی در بستر رودخانه‌های استان اعلام کرد و گفت: اگر علل و عواملی که بیان شد به وقوع نمی‌پیوست امروز شاهد این حجم وسیع از تخلفات ساختمانی در بستر رودخانه‌های گیلان نبودیم.

انتهای پیام/ن


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads