کد خبر: 186925 - تاریخ: سه‌شنبه، 21 می 2019 - 12:19

مدیرکل انتقال خون گیلان خبر داد؛

استقرار پایگاه سیار انتقال خون در مسجد جامع خمام / اعلام نیاز انتقال خون گیلان به همه گروه‌های خونی

احمد مرادی با اشاره به اینکه با توجه به در پیش بودن شب های قدر و  اجرای طرح نذرخون ، علاوه بر مراکز ثابت ، پایگاه های سیار در رشت، خمام، آماده دریافت خون شهروندان گیلانی است.

 به گزارش خوبان خبر؛ مدیرکل انتقال خون گیلان صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گیلان همه ساله در ماه مبارک رمضان با کاهش میزان اهدای خون و پلاکت مواجه می شود تاکید کرد : اهدای خون در این ماه مبارک مشکلی برای سلامتی افراد ایجاد نمی کند.
دکتر احمد مرادی با اشاره به پرمصرف بودن گیلان در زمینه خون و فرآورده های آن گفت: اکنون به اهدای همه گروه های خونی بویژه A+  و O+ نیاز است. 

احمد مرادی با اشاره به اینکه با توجه به در پیش بودن شب های قدر و  اجرای طرح نذرخون ، علاوه بر مراکز ثابت ، پایگاه های سیار در رشت، خمام، شفت و صومعه سرا آماده دریافت خون شهروندان گیلانی است.

وی گفت : از ابتدا تا ۱۳ماه مبارک رمضان ۲ هزار و ۱۸۴ واحد خون در مراکز خونگیری استان دریافت شد.

مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه هزار و ۱۳۴ نفر از اهدا کنندگان ، اهداکننده مستمر، ۶۳۲ نفر اهداکننده با سابقه و ۴۱۸ نفر اهداکننده بار اولی بودند، افزود: از مجموع ۲ هزار و ۱۸۴ اهداکننده خون ،۲ هزار و ۱۱۱ مرد و ۷۳ زن هستند.

انتهای پیام/۲۱۵۸

 
 

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads