کد خبر: 186889 - تاریخ: دوشنبه، 20 می 2019 - 09:36

آیت الله فلاحتی در زیباکنار لشت نشاء:

همنشینی با افراد عاقل به رشد و تعالی انسان می افزاید/ویرانگری بعضی ها که مسئولیت های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دارند بیش از اصلاحات آنهاست

نماینده ولی فقیه در گیلان نبود تفکر و روش عالمانه و عاقلانه را سبب ویرانگری در زندگی عنوان کرد و گفت: ویرانگری بعضی ها که مسئولیت های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در نظام اسلامی را به عهده دارند بیش از اصلاحات آنهاست و متاسفانه عده ای دنبال رو این افراد هستند.

هبه گزارش خوبان، آیت الله رسول فلاحتی  در کلاس اخلاق اسلامی که در حسینیه پیامبر اعظم(ص) دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خامنه ای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی زیباکنار برگزار شد اظهار کرد: ایام با فضیلت ماه رمضان را به آتش به اختیارهای مقام معظم رهبری تبریک عرض می کنم.
وی به ویژگی افراد متقی از کلام امام علی(ع) اشاره کرد و افزود: متقیان کسانی هستند که در دوره محدود و کوتاه سختی های دنیا را تحمل کرده و با دستاوردهای آن در دوره طولانی که کرانه اش مشخص نیست، در راحتی زندگی می کنند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه انسانی که از خدا طلب خیر کند هرگز در زندگی گمراه و سرگردان نمی شود، تصریح کرد: هر کسی در زندگی برای رشد و تعالی با اهل معرفت و خلوص مشورت کند هرگز پشیمان نمی شود.
آیت الله فلاحتی تنبلی، کسالت و فشالت را از گرفتارهای انسان در زندگی دانست و بیان کرد: کسالت و فشالت انسان را از رسیدن به اهداف بلند باز می دارد.
وی، توکل بر خدا را رمز پیشرفت همه مردان بزرگ تاریخ عنوان کرد و گفت: کسی که بر خدا توکل کند اصلا مغلوب نمی شود زیرا نخستین موضوعی که موجب دفع یا رفع کسالت می شود، توکل بر خدا است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه امام(ره) توکل به خدا را به ملت ایران در دوره معاصر آموخت، خاطرنشان کرد: روح توکل بود که توانست بعثت انقلاب اسلامی را در دنیای معاصر رقم بزند.
آیت الله فلاحتی بر ترغیب جوانان به مطالعه تاکید کرد و یادآور شد: جوانان باید خود را برای فعالیت های طولانی و عمیق ترغیب کنند.
وی با تاکید بر سرعت در انجام فعالیت ها، اظهار کرد: با سرعت در کارها می توانیم کسالت و تنبلی را از خود دفع کنیم ضمن اینکه اولویت قرار دادن امور سخت از جمله راهکارهای مبارزه با کسالت است.
امام جمعه رشت، تلاش عمیقانه و عالمانه در رفع کسالت را تاثیرگذار دانست و افزود: باید تلاش کنیم زندگی خود را عاقلانه و عالمانه تنظیم کنیم.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه زندگی نکردن عالمانه و عاقلانه ویرانگری را به همراه دارد، تصریح کرد: ویرانگری بعضی ها که مسئولیت های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در نظام اسلامی به عهده دارند بیش از اصلاحات آنهاست و متاسفانه عده ای دنبال رو این افراد هستند.
وی، خواستار اوج گیری جوانان در مسائل معنوی شد و گفت: انسان به اوج در معنویات نیاز دارد ضمن اینکه اوج نباید فاسدانه باشد.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه رفاقت و همکلامی با افرادی که در مسیر معنویت هستند تاثیرگذار است، بیان کرد: همنشینی با انسان های دارای رفتار عاقلانه به رشد و تعالی انسان می افزاید.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads